انعقاد لوکوموتیو باری و مسافری باید در دستور کار قرار گیرد
وزیر راه و شهرسازی گفت: انعقادر لوکوموتیو باری و مسافری باید هر چه سریعتر در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزار میزان، محمد اسلامی در نشست هفته حمل و نقل بیان کرد: پالایش و غربال سیاستها باید یک امر دائمی باشد و که شامل سیاست اجرایی و مدیریتی شود که باید ما را به اهداف نزدیک کند.
وی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه احکام مفصلی آمده و بایستی تصور خود را از کسب و کار به گونهای تنظیم کنیم که جذابیت برای بخش خصوصی افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل همچنان نیاز به تکامل داریم و باید از لحاظ تنظیم مقررات و تنظیم به صرفه عمل کنیم و افزایش تقاضا را با جذابیت سرویس، بیشتر کنیم.
اسلامی عنوان کرد: باید در هموار سازی مسیر و گسترش ظرفیت در بخش ریلی روانسازی صورت گیرد به نحوی که سهم ریل و بار در بخش ریلی افزایش یابد.
وی توضیح داد:رکود صنایع داخلی و منابع صندوق توسعه ملی پیش بینی شده و باید این موارد را استفاده کنیم که بتوانند اپراتورها امکانات جدید داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: این ظرفیتی است که وجود دارد و باید هرچه سریعتر قرار داد لوکوموتیو باری و مسافری منعقد و شکل گیرد و همزمان با ایجاد ظرفیت مرتبط به یک نهاد یک تغییر ماهوی برای پایش اطلاعات در نظر گرفته شود.
اسلامی در حاشیه این نشست نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید سهم ریل از بخش حمل و نقل در کشور ارتقاء یابد، گفت: پروژههای ریلی استان گیلان و آذربایجان شرقی نیز در دست احداث هستند و به زودی افتتاح خواهند شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، این وزارتخانه به دنبال افزایش سهم بار در ریل موجود بوده و قرار است بر اساس مطالعات انجام شده، سهم بار در ریل از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.
وی با تاکید بر اهمیت تزانزیت ریلی گفت: وزارت راه و شهرسازی شبکه ریلی کشور را به شبکه ریلی کشورهای همسایه متصل میکند.
وی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه را در بخش حمل و نقل ریلی متصل کردن شبکه ریلی به چشمههای بار و مجتمعهای بزرگ تولیدی در کشور عنوان کرد و افزود: تعداد قطارهای حومهای را نیز افزایش خواهیم داد.
وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی از محل منابع پیش بینی شده جهت خرید واگن از سوی شرکتهای خصوصی ریلی از تولیدکنندگان داخلی یارانه خواهد داد.
اسلامی با بیان اینکه درآمد و هزینههای شرکتهای ریلی مسافری با هم منطبق نیست، گفت: به همین منظور برای بررسی قیمت بلیت، کارگروه تخصصی در هیئت دولت تشکیل شده است.
به گفته اسلامی: شرکت راه آهن برای تامین ریل از تولیدکنندگان داخلی، علاوه بر تمدید قراردادهای موجود با تولیدکنندگان داخلی ریل، قراردادهای جدید هم امضاء خواهد کرد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، این وزارتخانه به دنبال افزایش سهم بار در ریل موجود بوده و قرار است بر اساس مطالعات انجام شده، سهم بار در ریل از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.
وی با تاکید بر اهمیت تزانزیت ریلی گفت: وزارت راه و شهرسازی شبکه ریلی کشور را به شبکه ریلی کشورهای همسایه متصل میکند.
وی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه را در بخش حمل و نقل ریلی متصل کردن شبکه ریلی به چشمههای بار و مجتمعهای بزرگ تولیدی در کشور عنوان کرد و افزود: تعداد قطارهای حومهای را نیز افزایش خواهیم داد.
وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی از محل منابع پیش بینی شده جهت خرید واگن از سوی شرکتهای خصوصی ریلی از تولیدکنندگان داخلی یارانه خواهد داد.
اسلامی با بیان اینکه درآمد و هزینههای شرکتهای ریلی مسافری با هم منطبق نیست، گفت: به همین منظور برای بررسی قیمت بلیت، کارگروه تخصصی در هیئت دولت تشکیل شده است.
به گفته اسلامی: شرکت راه آهن برای تامین ریل از تولیدکنندگان داخلی، علاوه بر تمدید قراردادهای موجود با تولیدکنندگان داخلی ریل، قراردادهای جدید هم امضاء خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *