صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امیرکبیر بزرگ‌ترین مخالف و دشمن بهائیت بود

۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷:۱۱
کد خبر: ۴۷۶۹۲۱۶
مدیرمسئول و مدیر موسسه بهایی‌پژوهی، میرزا تقی خان امیرکبیر را بزرگ‌ترین و اولین کسی دانست که فتنه زمان خویش یعنی فرقه بابیه را خاموش کرد و همین اقدام و اقدامات دیگر او در آن دوران را عامل شهادت این مرد بزرگ دانست.

عبدالحسین فخاری مدیر مسئول و مدیر موسسه «بهایی پژوهی» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در مورد تولید کتاب و پژوهش درباره بهائیت گفت: موسسه بهایی‌پژوهی دو دهه قبل کار خود را با انگیزه اطلاع‌رسانی و با تکیه بر پژوهش در مورد عملکرد بهائیان آغاز کرده است. اطلاعاتی که بتواند ابعاد مختلف تفکر و نگاه بهائیان را برای مردم مشخص کند و در این زمینه از محققان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها استفاده شده است.
وی ادامه داد: این مرکز پژوهشی، علمی و خبری با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی، ارتباط با مخاطبان و علاقه‌مندان به مباحث بهائیت را آغاز کرده و تنها سایت فراگیر و پاسخگو در مباحث گوناگون در موضوع بهائیت است.

فخاری ضمن بررسی رویکرد بهائیان طی سال‌های ظهور و بروز این تشکیلات افزود: متاسفانه جامعه اطلاعات چندانی در مورد بهائیان ندارند و با تمام ابعاد و افکار آن‌ها آشنا نیستند. این گروه با تمام توان خود تلاش دارد تا از برد رسانه‌های همسو با خود، علیه کشور ایران استفاده کند و موسسه بهایی‌پژوهی بر آن شده تا پاسخ‌های لازم  را در مورد شبهاتی که در مورد بهائیان در بین جامعه وجود دارد، پاسخ دهد. پاسخگویی به سوالات و مناظرات با بهائیان در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز در این سایت موسسه در حال انجام است. وی به انتشار کتاب‌های پژوهشی در مورد بهائیت اشاره و بیان کرد: کتاب‌های منتشر شده در موسسه «بهایی پژوهی» بر اساس اسناد و مدارک جمع‌آوری و تولید شده استوارند و مورد اسقبال سطوح مختلف حوزویان، دانشگاهیان و مراکز فرهنگی و حتی مردم قرارگرفته است. شفاف‌سازی و ارائه اسناد، مدارک، مقالات، کتاب‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها سبب شده است که حتی برخی از افراد که به بهائیت گرایش پیدا کرده بودند، مسلمان شوند. این موضوع یکی از دستاورد‌های مهم در موسسه «بهایی پژوهی» محسوب می‌شود.

مدیر موسسه «بهایی پژوهی» اهمیت فعالیت‌های این موسسه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مردم گمان می‌کنند، چون تعداد بهائیان اندک است پس این فرقه عملکرد خاصی ندارد، اما باید اذعان داشت که اصلا اینگونه نیست و اطلاع در مورد این تشکیلات حیفانشین بسیار کم است. تحریم‌هایی که طی چند سال اخیر به بهانه حقوق بشر و از سوی جامعه جهانی به ایران تحمیل شده است، از جمله تلاش‌هایی بوده که تشکیلات بهائی در سطح جهان و علیه ایران و ایرانی انجام داده‌اند. بهائیان دفتری را در نیویورک و دفتری را در ژنو دایر کرده‌اند و به واسطه رابطه‌هایی که دارند تلاش کرده‌اند تا از بعد سیاسی فشار‌هایی را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند و در این میان محکومیت‌های حقوق بشری را به ایران تحمیل کرده اند.
وی افزود: هدف این تشکیلات بهائی، سیاه‌نمایی درباره وضع موجود کشور ایران، در مجامع بین‌المللی بوده است و بار‌ها درخواست حمله نظامی و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را مطرح کرده‌اند. این تشکیلات مستقر در اسرائیل به واسطه لابی‌های قدرتمند خود در اروپا و آمریکا رسانه‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران تاسیس کرده و در حال فعالیت خبری علیه ایران بوده و هستند.

مدیر موسسه بهایی‌پژوهی ضمن اشاره به سابقه بهائیت در کشور ایران، بیان کرد: ۱۷۰ سال پیش نخستین بار ادعای بابیت توسط «محمدعلی باب» در ایران آغاز شد و در ادامه ادعای پیامبری و خدایی، توسط بهاءالله مطرح گردید که دستاوردی جز جنجال، شورش و جنگ برای ایران در آن دوران به همراه نداشت. بهائیان در زمان ناصرالدین شاه و پدرش محمد شاه قاجار باعث فتنه در کشور ایران شدند و سه جنگ را به ایران تحمیل کردند که به واسطه آن تعداد زیادی از افراد در جریان این وقایع کشته و زخمی شدند و خسارات سنگینی به کشور وارد گردید.

فخاری ادامه داد: «بهاءالله» نیز همین مسیر را طی کرده و در نهایت کتابی جدید به نام «اقدس» نوشت که به گفته خود این کتاب را جایگزین قرآن کریم می‌دانست. وی معتقد بود دین‌های گذشته منسوخ شده و دین جدید متناسب با احکام و اتفاقات و رویداد‌های جدید تنظیم شده است. نکته قابل توجه احکامی بود که در کتاب «اقدس» و به زبان عربی وجود دارد و اجازه ترجمه به زبان فارسی به آن داده نمی‌شود. احکامی که جرم برخی از گناهان و اعمال انسان را آدم‌سوزی دانسته و از طرفی در این کتاب به‌عدم اعتراض به ظلم و ستم حاکمان اشاره کرده است. قطعا بیان احکام «اقدس» در محافل و جوامع بین‌المللی، ابعاد تفکر این فرقه ضاله را که همانا زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و انسانی است، به خوبی مشخص کرده و جایگاهی که با مخفی‌کاری‌های بسیار توسط اعضای این تشکیلات به دست آمده است، نابود خواهد کرد.

وی یکی از ویژگی‌های تفکر بهائیت را قدرت‌طلبی دانسته و افزود: در هدف‌گذاری‌های این فرقه ضاله دستیابی به حکومت بر دنیا پایه‌ریزی شده و این مهم توسط رهبر سوم آن‌ها مورد تاکید قرار گرفته است. پنهان شدن پشت شعار‌های فریبنده‌ای، چون تساوی حقوق زن و مرد و وحدت عالم انسانی توانسته پوشش برای توسعه افکار نادرست این فرقه را رقم بزند.

مدیر موسسه بهایی‌پژوهی مبارزات «امیر کبیر» با بهائیت را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرد: در زمان ناصرالدین شاه خصوصا در دوران صدارت میرزا تقی خان «امیرکبیر» مبارزه با ماجراجوئی‌های این فرقه آغاز شد و امیرکبیر که بزرگترین مخالف این تفرقه بود برای براندازی آن‌ها دست به اقداماتی زد و توانست فتنه آن‌ها را برای مدت زمان کوتاهی سرکوب کند، اما با شهادت «امیرکبیر» که توسط ناصرالدین شاه و با نفوذ همین نوع مخالفان به انجام رسید، بهائیت مجال و میدان پیدا کرد تا نفوذ خود را نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا گسترش دهد. شعار‌های این فرقه هیچ‌گاه با عملکردشان مطابقت نداشت و ندارد و می‌توان با خواندن کتاب‌های تاریخی از جنایات این فرقه و ظلمی که به مردم روا داشته‌اند، آگاه شد.

وی به نفوذ بهائیت در رژیم پهلوی اشاره و تاکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی بهائیت نفوذ ویژه‌ای در بخش‌های مختلف داشت، در ارتش حدود ۱۰۰ افسر بهایی استخدام شده و در جهت پیشبرد اهداف بهائیت حرکت می‌کردند. بهائیت در نظام اقتصادی و کشاورزی نفوذ ویژه‌ای پیدا کرده بودند، یکی از نخست وزیر‌های دوره پهلوی دوم جزو بزرگترین نفوذی‌های فرقه بهائیت بود که قصد تسخیر کشور را داشتند.

فخاری ضمن اشاره به نفوذ بهائیت در حوزه فرهنگ در دوران پهلوی دوم افزود: بهائیان در دوره پهلوی دوم در حوزه فرهنگ نفوذ بسیاری داشته‌اند. این افراد با تفکر بهائیت فیلم‌هایی علیه اعتقادات مردم ساخته و به دنبال توسعه تفکر خود در بین مردم بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

مدیر موسسه بهایی‌پژوهی افزود: این تشکیلات موسسه مطبوعاتی را راه‌اندازی کرده بودند که اقدام به چاپ زیرزمینی کتاب‌های بهائیان کرده و آن را در سراسر کشور پخش می‌کردکه فعالیت‌های تبلیغاتی بسیاری را علیه علمای شیعه انجام می‌دادند و در برخی موارد مردم را به مبارزه علیه شیعیان ترغیب می‌کردند.

این مدیر و پژوهشگر مسائل بهائیت به بررسی تلاش‌های این تشکیلات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت ۴۵سال از پیروزی مردم ایران، آن‌ها تلاش کردند تا از خارج کشور اقداماتی را در راستای فشار بر مردم ایران انجام دهند و از طریق رسانه‌هایی مانند «بی بی سی»، «دویچه وله» و «اینترنشنال» دست به ایجاد فضا‌های مسموم علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم بزنند.

وی در پایان تبلیغ تهاجمی را یکی از رویکرد‌های بهائیان دانست و تاکید کرد: تلاش آنان برای نفوذ و جریان‌سازی در ذهن جوانان را نباید دست‌کم گرفت، بنابراین هرگونه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در قالب بیان طرز تفکر و اندیشه‌های بهائیان سبب می‌شود تا جامعه نسبت به این سازمان خارج نشین و اهدافش با آگاهی بیشتری برخورد کند. بهائیان در پشت پرده، تشکیلات بسیار مخوفی دارند. قوانینی بسیار سختگیرانه برای کسانی که از این فرقه بریده‌اند داشته که طرد و حتی حذف فیزیکی افراد یکی از قوانین این تشکیلات است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *