صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازدید رئیس شورای شهر تهران از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸:۴۷
کد خبر: ۴۷۶۸۷۸۱
چمران با تاکید بر اینکه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام پروژه‌ای پیچیده، اما بسیار راه‌گشا است، گفت: رفع معارضین این طرح در حال اتمام است و تنها چند ملک شخصی باقی‌مانده که رفع این موارد نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، مهدی چمران در جریان بازدید از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام در خصوص اجرای این پروژه در دوره ششم مدیریت شهری با بیان اینکه در دوره قبل به این دلیل که دیدند کار بسیار سخت است طرح را رها کردند، اظهار کرد: این طرح یک پروژه‌ای بود که از قبل آغاز شده بود و متاسفانه، چون پیچیده بود و مشکلات زیادی داشت در دوره قبلی متوقف ماند.

وی افزود: به گفته پیمانکار، شمع‌هایی در دوره قبل اجرا شده بود و به آن‌ها گفتند قطع شود و قطع نکردند، چون پیمانکار معتقد بود در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز می‌بینیم همین شمع‌ها قابل استفاده است و پایه پل‌ها روی آن قرار می‌گیرد.

چمران با بیان اینکه این طرح پروژه‌ای پیچیده، اما راهگشاست و قطعاً یکی از مهمترین پروژه‌های شهر به شمار می‌رود، تصریح کرد: این طرح به زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد. تونل ۳۵۰ متری که قرار است اجرایی شود در فضای سختی از لحاظ قرارگیری منازل مسکونی قرار دارد، اما اقدامات آن انجام شده و به هماهنگی‌های لازم با پلیس و شورای تامین شهرستان و استان نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مردم هم باید همکاری خوبی داشته باشند و مسیر طولانی‌تری را طی کنند تا زمانی که طرح به نتیجه برسد؛ قطعاً این طرح از پروژه‌های مهم خواهد بود.

وی افزود: ما از ابتدا روی این پروژه تاکید داشتیم؛ بنده پیش از ورود به شورا نیز دلسوز این طرح بودم، چراکه در هیچ کجای کشور چنین طرحی وجود ندارد. ما شهر و زندگی شهر را با یک بزرگراه قطع نکردیم همان‌گونه که در بزرگراه نواب، زندگی شهر قطع شده و از لحاظ شهرسازی درست نیست. در این طرح تردد به خوبی صورت می‌گیرد و به تونل و اگزوزفن نیاز نداشت و از فضای میانی معبر برای روشنایی تونل استفاده شده و این کار جدیدی بود که صورت گرفت و پروژا ادامه خواهد یافت و به آزادراه تهران- ساوه خواهد رسید.

چمران همچنین تصریح کرد: رفع معارضین پروژه بسیار مهمی بود و مواردی از دادگاه حکم ماده ۹ گرفتند و در موارد دیگر نیز توافق با وزارت دفاع، آموزش و پرورش و ارتش و صاحبان املاک خصوصی چند سال به طول انجامید و در دوره ششم درگیر این برنامه‌ها بودند تا مسائل برطرف شود. از این نهاد‌ها برای همکاری تقدیر می‌کنیم گرچه زمان برد، اما به پایان رسیده و تعدادی املاک شخصی باقی مانده که به زودی به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *