صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بارندگی بیشتر استان‌های کشور را فرا می‌گیرد

۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸:۰۲
کد خبر: ۴۷۶۷۳۲۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان فعالیت سامانه بارشی در بیشتر استان‌ها از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه و روز‌های آتی را تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ایلام، کرمانشاه و به تدریج استان‌های لرستان، همدان و شمال خوزستان، بارندگی به شکل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در برخی نقاط سبب گردوخاک خواهد شد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا هم گسترش فعالیت این سامانه و شدت یافتن آن باعث می‌شود علاوه بر این مناطق در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و استان‌های اردبیل، قزوین، تهران، قم، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق شمالی فارس، اصفهان، شمال غرب فارس و ارتفاعات سمنان بارندگی رخ دهد که در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

به گفته رفیعی در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور، بارش‌ها به شکل برف خواهد بود و روز پنجشنبه همچنان در نیمه شمالی کشور بارندگی‌ها ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: روز جمعه استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق و شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور نیز بارندگی خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز شنبه نوار شرقی، سیستان و بلوچستان، شمال شرق کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور هم بارندگی خواهند داشت.

رفیعی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد و وزش باد شدید امروز در شمال شرق و شرق کشور و فردا در نیمه غربی کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز‌های پنجشنبه و جمعه هم در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید خواهد بود و در نقاط مستعد موجب گردوخاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه آب‌های خلیج فارس به ویژه مناطق شمالی فردا مواج و متلاطم است، گفت: آب‌های دریای خزر هم روز‌های پنجشنبه و جمعه همین شرایط را خواند داشت.

رفیعی آسمان تهران را امروز صاف و در اواخر وقت نیمه ابری دانست و افزود: پایتخت امروز گاهی وزش باد خواهد داشت، بیشینه دما امروز ۲۴ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما هم به ۱۴ درجه رسید و فردا هم ۱۴ درجه بالای صفر خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *