صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۱۹۳ ایستگاه مترو در کشور در مرحله بهره برداری است

۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۶۶۰
معاون وزیر کشور در همایش روز ملی حمل نقل به تاثیرات منفی مدرنیته بر زندگی مردم اشاره کرد و گفت:۱۹۳ ایستگاه مترو در کشور در مرحله بهره برداری است.

گزارش گروه جامعه   مهدی جمالی نژاد در این همیش اظهار داشت : اخلاق می‌تواند این تاثیرات منفی را در زندگی شهری کم کند و ما باید بیشتر به آن بپردازیم.

وی در سخنان خود به تقدیر از رانندگان شهری پرداخت و گفت: این عزیزان بیشتر از سایر مردم سختی‌های زندگی شهری را درک می‌کنند و جا دارد که بیشتر مورد تقدیر قرار گیرند.

جمالی نژاد از جمله اقدامات سازمان شهرداری‌ها را تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و توسعه آن، اسقاط خودرو‌های فرسوده و ارتقای امنیت معابر شهری دانست و با بیان آمار از توسعه حمل و نقل شهری، گفت: هم اکنون هر ساله ۸۲۴ میلیون سفر با مترو انجام می‌شود و هزار و ۷۳۹ واگن در خطوط مترو فعال است و ۱۹۳ ایستگاه در کشور در حال بهره برداری است. ما دو هزار واگن برای گسترش این خطوط نیاز داریم که در صورت افزایش حجم سفر شهروندان به دو هزار ۳۳۷ میلیون در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم محمد بخارایی، رئیس جمعیت حامیان امینت راه‌ها بر تلاش بیشتر مسئولان برای حفظ امنیت جانی رانندگان در جاده‌ها تاکید کرد و خواستار در نظر گرفتن یک روز در هفته به عنوان روز بدون حادثه در رانندگی شد.

وی همچنین یاد و خاطره رانندگانی که به دستور حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس بسیج شدند تا کالا و آذوقه مورد نیاز مردم را به سرعت از بنادر منتقل کنند، گرامی داشت.

در این مراسم محمد درویش، فعال محیط زیست از شهردار تهران به خاطر شرکت در کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو تشکر کرد.

وی همچنین از تعداد دیگری از فعالان عرصه مدیریت شهری به خاطر گسترش خطوط دوچرخه سواری و راه اندازی کمپین‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: اگر می‌خواهیم مشکل آلودگی حل شود به جای اینکه به دنبال بهبود کیفیت خودرو‌ها و سوخت مصرفی آن‌ها باشیم باید کاری کنیم که مردم داوطلبانه خودرو‌های شخصی خود را به خیابان نیاورند و این مهم با توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد مسیر‌های امن دوچرخه سواری اتفاق می‌افتد.

درویش تصریح کرد: اولین باری که موضوع مقابله با آلودگی هوا در تهران مطرح شد به ۲۶ آبان ۱۳۳۶ بر می‌گردد که یک نویسنده در روزنامه اطلاعات از مدیران شهری انتقاد کرد که به فکر حل آلودگی هوا نیستند. از آن زمان تاکنون مشکل آلودگی در تهران حل نشده در حالی که هر ساله خسارت‌های زیادی به کشور وارد می‌کند.

وی  به تاثیر آلودگی هوا و ترافیک بر افزایش مرگ و میر شهروندان و نزاع‌های خیابانی اشاره کرد و گفت: این معضل باعث می‌شود که محاکم قضایی ما خلوت شود، جرائم کاهش یابد و بیمارستان‌ها با بیماران کمتری مواجه شوند و در واقع تحقق این هدف یک تیر و چند نشان است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *