رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی بیش از ۴۶ هزار از نفر مراجعان توسط مدیران قضایی استان البرز در سال ۱۴۰۲
خبرگزاری میزان _ حسین فاضلی هریکندی در تشریح اقدامات دادگستری کل استان البرز در سال ۱۴۰۲ در حوزه دیدارها و حضور مسئولان قضایی در بین مردم بیان کرد: در سال جاری با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه در راستای حضور بیشتر مسئولان در بین مردم و با هدف حل مشکلات وی، برنامه مدونی در دادگستری کل استان البرز برای حضور مداوم مسئولان در حوزههای مختلف قضایی استان در مساجد و مصلیها و همچنین انجام دیدارهای منظم هفتگی در محل کار مدیران قضایی تنظیم شد که با تحقق صد درصدی این برنامه، در سال ۱۴۰۲ به درخواستهای ۴۶۰۳۲ نفر رسیدگی شد.
رویکرد حل مشکل مراجعان
رئیس کل دادگستری استان البرز با یادآوری اینکه در دیدارهای مردمی انجام شده رویکرد حل مسئله و مشکل مراجعان در دستور کار مدیران قرار داشته است گفت: در کلیه دیدارهای عمومی، از قبل اطلاع رسانی مناسب صورت میگرفت و مدیران قضایی نیز در همان جلسه پس از استماع مشکلات مردم دستور لازم را صادر کرده و ضمن پیگیری درخواستهای مردمی نتیجه هم به اطلاع مردم میرسد.
بررسی آماری درخواستهای مراجعه کنندگان
وی ادامه داد: طبق بررسیهای آماری انجام شده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان البرز به عنوان متولی برگزاری این دیدارها، بیش از ۷۱ درصد درخواستها، پیش و پس از انجام دیدارها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و ارشادات قضایی لازم ارائه شده است و در مابقی موضوعات طرح شده با توجه به قطعیت رای یا عدم وارد بودن درخواستها، راهنمایی با هدف توجیه مراجعان انجام شده است.
وی روز دیدارهای عمومی کلیه مدیران قضایی را در روزهای سه شنبه هر هفته اعلام کرد و یادآور شد: در کلیه حوزههایی قضایی باید ساعت و روز دیدارهای مردمی در معرض دید عموم باشد تا مراجعان بتوانند به راحتی به مدیران دسترسی داشته باشند.
رشد ۱۰ درصدی دیدارهای مردمی
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه آبان و آذر سال جاری از نظر میانگین حضور مراجعان، بیشترین مراجعات مردمی به مدیران قضایی استان بوده است متذکر شد: در مجموع با احتساب حضور مسئولان در مساجد که در قالب «با حضور در مساجد» در استان اجرایی شد و همچنین حضور در مصلیها و دیدارهای هفتگی تعداد ۱۶۳۲ نشست در سال ۱۴۰۲ در استان برگزار شد که از نظر تعداد جلسات و همچنین بررسی مشکلات مراجعان، در مقایسه با سال قبل، رشد ۱۰ درصدی را نشان میدهد.
انتهای پیام/