بیمه سلامت در استقرار سیستم مدیریت کیفیت پیشگام است
به گزارش گروه جامعه درباره مدیریت کیفیت در بیمههای درمانی اظهار داشت: اینکه چقدر استقرار سیستم مدیریت کیفیت در بیمه سلامت موثر بوده را طی پژوهشی بررسی کردیم و نتیجه این پژوهش به زودی منتشر میشود. در این پژوهش اثرگذاری مدیریت کیفیت بر سازمان بیمه سلامت و کیفیت فرآیندها و استقرار مدیریت کیفیت از منظر سازمان بررسی شده است.
وی درباره نظارت و کنترل فرآیندها بیان کرد: کنترل فرآیندها نیز به صورت مرتب انجام شده و به استانها ارائه میشود. بر این اساس شاخصهایی تدوین شده که با استفاده از این شاخصها، پایشها انجام میشود. به طور مثال یکی از شاخصها، مدت زمان صدور دفترچه بیمه است که دو گروه دفتر پیشخوان و مردم با آن درگیر هستند. این شاخص به صورت استان به استان پایش میشود و ارزیابها حداقل سالی یک بار به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کرده و زمان صدور دفترچه بیمه را محاسبه میکنند و بعد میانگین کشوری شاخص مشخص میشود.
نوروزیان ادامه داد: این شاخص در سازمان مدیریت استخدامی کشور نیز اهمیت دارد و نماینده خودشان به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و شاخص را بررسی میکنند.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت درباره نظارت بر دفاتر پیشخوان اظهار کرد: دو نوع نظارت فیزیکی و فنی بر دفاتر پیشخوان اعمال میشود که منجر به امتیازدهی شده و بر همین اساس با آنها قرارداد منعقد یا لغو میشود.