صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صادرات ۲۲ میلیارد دلاری فرآورده‌های صنعتی و معدنی

۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۶۴۲۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) طی ۸ ماهه سال جاری به رقمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصاد ،  مسعود کمالی اردکانی با بیان اینکه مقایسه آمار صادرات محصولات صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) طی ۸ ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده رشد ارزشی ۲۳ درصدی است، اظهار کرد: صادرات کالا‌های صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) طی ۸ ماهه سال جاری به رقمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مذکور در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با ۱۰.۳ میلیارد دلار و ۳۲ درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با ۱.۸ میلیارد دلار و ۱۴ درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود ۱.۴ میلیارد دلار صادرات، ۴۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند.

کمالی اردکانی در خصوص صادرات کالا‌های گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل با ۴.۴ میلیارد دلار صادرات، بیش از ۹ درصد رشد داشته و همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با ۱.۴ میلیارد دلار صادرات، رشد ۱۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات محصولات لوازم خانگی اظهار داشت: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار با ۲۲ درصد رشد همراه بوده است.

گفتنی است، بازار‌های اصلی محصولات صنعتی عمدتاً کشور‌های همسایه و به خصوص کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *