صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس دیوان عالی کشور:کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا از نتایج اصلاح قانون است/ ضرورت اهتمام مجلس بر تعیین تکلیف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۲۸۶۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دیوان عالی کشور بر ضرورت اهتمام مجلس شورای اسلامی بر تعیین تکلیف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تاکید کرد و گفت: اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری برای ما حیاتی است؛ چرا که عمده فایده و نفع آن برای مردم است؛ با اصلاح قانون میزان پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور منطقی‌تر خواهد شد، کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا از نتایج اصلاح قانون است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه اظهار کرد: حماسه‌ای که مردم بزرگوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی آفریدند برگ زرین دیگری بر کتاب قطور انقلاب اسلامی اضافه کردند.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده نظام میلیارد‌ها دلار هزینه کردند و با تبلیغات شبانه‌روزی در شبکه‌ها و کانال‌های مختلف تلویزیونی و فضای مجازی به دنبال این بودند که حضور مردم در پای صندوق رای پرشور نباشد و پای صندوق‌های رای حاضر نشوند، اما بیش از ۴۰ درصد مردم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردند و با رأی خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کرددند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه عدم حضور دلالت بر این ندارد که مردم پشت به نظام کرده اند، گفت: تمام کشور‌های دنیا با مشکلات و کمبود‌هایی مواجه هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما مردم مؤمن و متعهد با وجود مشکلات معیشتی و برخی سوءمدیریت‌ها، همچنان به پای ارزش‌های انقلاب و اسلام ایستاده اند و این امر نشان از بصیرت بالای آنهاست.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: هر کدام از ما که مسئولیتی در این نظام بر عهده داریم باید قدردان این ملت فهیم و انقلابی باشیم و به سهم خود از انقلاب، ارزش‌ها و مقدساتی که ریشه در اسلام و قرآن دارد صیانت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اهتمام مجلس بر تعیین تکلیف اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که اصلاح قانون که به مجلس ارائه شده است بعد از تعطیلات نوروز در دستور کار قرار گیرد و در همین مجلس به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری برای ما حیاتی است؛ چرا که عمده فایده و نفع آن برای مردم است؛ با اصلاح قانون میزان پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور منطقی‌تر خواهد شد که نتیجه آن کاهش اطاله دادرسی و اتقان آراء خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید مضاعف بر ضرورت استقلال ردیف بودجه دیوان عالی کشور خواستار پیگیری و تعیین تکلیف این مهم از طریق مجلس شورای اسلامی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باز بودن دست مدیر در اعتبارات و بودجه در جهت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت بهتر و انجام ماموریت‌های محوله تاثیرگذار است.

گفتنی است پیرزاده مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضاییه در جلسه هیئت عمومی حضور داشت و پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه استقلال ردیف بودجه و اصلاح قانون توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *