صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت در اسفندماه

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۶۰۷۸۹
معاون بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با رویکرد برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در اسفندماه ۱۴۰۲، خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، حسین فرشیدی، در نمایشگاه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وبدا) گفت: این همایش در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفندماه سال جاری در پنج محور برنامه سلامت خانواده و ادغام آموزش و نظام سلامت، برنامه سلامت خانواده و تقویت شبکه، برنامه سلامت خانواده و مردمی سازی نظام سلامت و برنامه سلامت خانواده و سلامت الکترونیک برگزار می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۷ میلیون نفر در طرح سلامت خانواده بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در کشور انجام شد و با تاکیدات مقام معظم رهبری و همراهی رییس جمهور، وزارت بهداشت توانست در راستای اهداف سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پوشش همگانی خدمات سلامت، خدمات تاثیرگذاری را ارائه دهد.

وی با اشاره به پویش ملی سلامت، اظهار کرد: در پویش ملی سلامت، فشارخون و قندخون ۴۶ میلیون نفر از هموطنان سنجیده شد؛ افرادی که در این پویش مبتلا به دیابت و فشارخون شناسایی شدند، درمان خود را آغاز کردند که تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت جامعه خواهد داشت چراکه شناسایی و کنترل این بیماری‌ها از بروز سایر بیماری‌ها و اختلالات پیشگیری می‌کند.

فرشیدی با بیان اینکه خدمات بهداشت در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار ارتقا پیدا کرده است، افزود: قبلا یک مراقب سلامت به جمعیت بالای ۲۵۰۰ نفر خدمت رسانی می‌کرد، اکنون یک مراقب سلامت به ۱۵۰۰ نفر خدمت رسانی می‌کند که در کیفیت خدمات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سربسته توسط افرادی که علائم سرماخوردگی را در خود حس می‌کنند، تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *