صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ال‌پائیس: اتحادیه اروپا در توافقنامه‌های خود با اسرائیل بازنگری کند

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۶۰۷۷۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
روزنامه اسپانیایی زبان ال‌پائیس در مطلبی نوشت که جلوگیری از حمله ویرانگر رژیم صهیونیستی به رفح، نیازمند فشار فوری اتحادیه اروپا بر این رژیم است.

خبرگزاری میزان - روزنامه اسپانیایی زبان ال‌پائیس، ضمن درخواست برای مقابله با قتل‌عام رژیم صهیونیستی در غزه، تاکید کرد که حمله ویرانگر این رژیم به رفح، نیازمند فشار فوری اتحادیه اروپا است و باید درباره توافق‌نامه‌های تدوین شده با رژیم صهیونیستی بازنگری کرد.

ال‌پائیس نوشت: اگرچه به نظر نمی‌رسد هیچ چیز بتواند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را متوقف کند، اما جامعه بین‌المللی نمی‌تواند به محکومیت‌های بی‌اثر صرفا لفظی در برابر حملات ارتش اسرائیل به غزه بسنده کند و بی‌شک که در صورت عملی شدن تهدید اسرائیل و حمله به رفح، غزه می‌تواند دور جدید از کشتار و فجایع را تجربه کند.

به‌ویژه که با توجه به مسدود شدن مرز مصر با غزه، برخلاف دور قبل بمباران‌های اسرائیل، این بار پناهندگان فلسطینی هیچ مفری از حملات این رژیم نخواهند داشت.

با وجود این، برخی شواهد نشان می‌دهد که عملیات نظامی اسرائیل در رفح ممکن است پیامد‌های بسیار متفاوتی نسبت به دور قبل حملات برای این رژیم در پی داشته و واکنش‌های قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

مصر هشدار داده است که مهاجرت صد‌ها هزار فلسطینی به این کشور تهدیدی برای صلح با اسرائیل خواهد بود.

همین‌طور آمریکا که پیش از این تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشین‌های اسرائیلی اعمال کرده بود، تلاش‌های خود را برای دستیابی به آتش‌بس جدید دو برابر کرده است؛ ضمن اینکه نارضایتی از نتانیاهو در میان وزارت‌های خارجه کشور‌های غربی نیز که تاکنون به شکل همه‌جانبه از او حمایت کرده‌اند، شکل گرفته است.

چندی پیش وزیر خارجه آلمان، در برابر همتای فلسطینی خود به اسرائیل یادآوری کرد که مبارزه این رژیم باید علیه تروریسم باشد و نه غیرنظامیان بی‌گناه.

در این زمینه ابتکارعمل اسپانیا و ایرلند که اخیرا انجام شد نیز قابل توجه است؛ در نامه‌ای که از سوی رئیس دولت اسپانیا و نخست‌وزیر ایرلند، امضا شده هر دو کشور از رئیس کمیسیون اروپا، خواسته‌اند تا بازنگری در توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا با اسرائیل به دلیل نقض احتمالی حقوق بین‌الملل را کلید بزند؛ براساس این توافقنامه که از سال ۲۰۰۰ اجرایی شده است، اتحادیه اروپا، اسرائیل را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای خود در منطقه در نظر می‌گیرد.

به نوشته این روزنامه اسپانیایی زبان، کمیسیون مربوطه باید نظریه‌ای تهیه کند که می‌تواند منجر به تعلیق یا توقف توافقنامه شود؛ احتمالا مسیر یکپارچه شدن اتحاد اروپا در مورد جنگ غزه سخت و طولانی خواهد بود، اما پیشنهاد اسپانیا و ایرلند می‌تواند نقطه عطفی در مسیر روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل قلمداد شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *