صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معمای رفح؛ تهاجم زمینی چه پیامدهایی برای رژیم صهیونیستی دارد؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۹۵۲۸
رژیم صهیونیستی از چند روز قبل که حمله زمینی به رفح را مطرح کرد، با انتقاد‌ها و تهدید‌هایی درباره پیامد‌های این اقدام مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی به‌تازگی هشدار‌هایی را درباره عواقب تهاجم زمینی به شهر رفح در جنوب غزه دریافت کرده است. 

اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای عملیات در رفح در حالی بوده که این رژیم پیشنهاد کرده که غیرنظامیان از منطقه تخلیه شوند و به اردوگاه‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، پناه ببرند.

قصد رژیم صهیونیستی باعث ابراز نگرانی کشور‌های مختلف از جمله متحدان این رژیم شده است.

حمله رژیم صهیونیستی به رفح می‌تواند به توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح منجر شود. با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که برای پیشروی در جنگ با مقاومت چاره‌ای جز گسیل نیرو به رفح ندارد. 

پیامد‌ها برای رژیم صهیونیستی

این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری نوار غزه از چهار ماه پیش در پی آغاز جنگ بین به جنوب نوار غزه و به‌طور خاص شهر رفح پناه برده‌اند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس به‌تازگی ادعا کرد که در مورد حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به این شهر که بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه در آن پناه گرفته‌اند، عمیقا نگران است.

در همین حال، وزارت خارجه عربستان نسبت به آنچه «عواقب بسیار جدی حمله و هدف قرار دادن شهر رفح» خواند، هشدار داد.

ریاض اعلام کرد: عربستان اخراج اجباری فلسطینی‌ها را قاطعانه رد و به‌شدت محکوم می‌کند. عربستان همچنین درخواست خود برای آتش‌بس فوری را تجدید می‌کند.

وزارت خارجه عربستان، می‌گوید که هدف قرار دادن رفح به منزله نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.

به گفته مقام‌های عربستان، حمله به رفح نیاز به تشکیل فوری جلسه شورای امنیت سازمان ملل را برای جلوگیری از ایجاد یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع از سوی رژیم صهیونیستی تایید می‌کند.

این در حالی است که دو مقام رسمی مصر و یک دیپلمات غربی از تهدید قاهره به تعلیق معاهده صلح با رژیم صهیونیستی در صورت حمله این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

مصر هشدار داده که هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح پیامد‌های فاجعه‌بار برای این رژیم خواهد داشت و هدف صهیونیست‌ها برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان، توافق صلح ۴۰ ساله کمپ دیوید بین این کشور و رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند.

رفح کجاست؟

شهر رفح در مرز میان نوار غزه و مصر واقع شده است.

رفح در سمت فلسطین نام جنوبی‌ترین شهر غزه و همچنین گذرگاه به سینا مصر است. از طرف مصر، این شهر در استان سینا شمالی قرار دارد.

رفح فلسطینی ۶۴ کیلومتر مربع (۲۵ مایل مربع) وسعت دارد و با حمله رژیم صهیونیستی به غزه در چهار ماه گذشته، نیرو‌های اشغالگر فلسطینی‌های بیشتری را به داخل آن سوق داده‌اند.

صهیونیست‌ها همچنان ادعا می‌کنند این شهر منطقه‌ای امن برای غیرنظامیان خواهد بود، اما این موضوع هرگز محقق نشد.

آیا حمله به رفح به اشغالگران کمک می‌کند تا به هدفی دست یابند؟

بعید است، زیرا ادعا‌های رژیم صهیونیستی در مورد نابودی گروه‌های مقاومت به اندازه ادعا‌های مراکز فرماندهی زیرزمینی زودگذر به نظر می‌رسد.

ارتش این رژیم پیش‌تر مدعی شده بود که گروه‌های مبارز فلسطینی در شمال غزه «خنثی» شده‌اند؛ اما بعدا اذعان کرد که چنین چیزی وجود ندارد.

آمریکا شدیدترین انتقاد ظاهری خود را در زمان جنگ از تل‌آویو انجام داده و می‌گوید که رژیم صهیونیستی باید غیر نظامیان را در اولویت قرار دهد؛ اما تهدیدی به قطع کمک یا حمایت از این رژیم نکرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *