صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

محمدابراهیم غفاریان: پدر و مادرها برای ساختن آینده بچه‌ها، اکنونِ آن‌ها را فراموش می‌کنند

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۸۷۷۸
اولین نشست خبری ششمین روز جشنواره فیلم فجر در محل برج میلاد برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست خبری فیلم سینمایی «نپتون» در سانس اول روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن در خانه رسانه برگزار شد.

در این نشست خبری، محمد ابراهیم غفاریان (کارگردان)، سیاوش امین پور (تهیه کننده)، مرجان ساداتی (نویسنده)، بهروز شهامت (طراحی و ترکیب صدا)، منصور شهبازی (مدیر صدابرداری)، داود محمدی (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوینگر) و آرمین رحیمیان، امین میری، آیدا ماهیانی، امیررضا جوکار از جمله بازیگران این فیلم حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه، سیاوش امین‌پور تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نپتون» ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی گفت: امیدوارم این فیلم از طرف مردم هم مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه موضوع این فیلم موضوع خیلی از خانواده هاست. ما باید بدانیم در زندگی با کی مسابقه گذاشته‌ایم!

محمدابراهیم غفاریان کارگردان این فیلم ذکر کرد: در ابتدا از پدرم تشکر می‌کنم و با کسب اجازه از علیرضا فتحی نجفی که از هنرستان شاگرد ایشان بودم صحبت‌هایم را آغاز می‌کنم و جواب سوال‌های شما عزیزان را بدهم.

وی ادامه داد: برای ساخت فیلم سینمایی «نپتون» با دوستم که مهندس عمران است صحبت‌های زیادی کردم و او به من گفت تا حالا فکر کردی پدر و مادرها برای ساختن آینده بچه‌ها، اکنونِ آن‌ها را فراموش می‌کنند. در نتیجه این ایده یک خطی، ذهن مرا مشغول کرد تا خانم ساداتی بعد از ۱۰ ماه فیلمنامه را نوشت.

امیررضا جوکار بازیگر کودک فیلم توضیح داد: امیدوارم از تماشای فیلم لذت برده باشید. خودم از تماشای فیلم خیلی لذت بردم. من قبل از «نپتون» در آثار مختلفی مثل سریال «سرگیجه» هم بوده‌ام و می‌خواهم بازیگری را در آینده ادامه دهم‌.

مرجان ساداتی نویسنده فیلم سینمایی «نپتون» نیز درباره دغدغه موضوع این فیلم و سیر نوشتن آن توضیح داد که اثری لذت‌بخش بود.

آرمین رحیمیان بازیگر فیلم از تجربه حضور در نقش اول عنوان کرد: خیلی ممنون که فیلم ما را تماشا کردید و امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. من تمام تلاشم را برای ایفای این نقش کردم. اولین برخوردم با فیلمنامه این بود که بسیار از کاراکتر حقیقی من دور بود، چراکه من تا به حال پدر نبودم و تاکنون چنین کاراکتری را بازی نکرده بودم.

وی افزود: ایفای این نقش و روزمرگی‌های یک پدر را بازی کردن بسیار دشوار بود.

آیدا ماهیانی دیگر بازیگر «نپتون» خاطرنشان کرد: من عاشق این جنس فیلم‌ها هستم که بدون هیچ ادعا می‌خواهد یک زندگی را روایت می‌کند. همچنین خوشحال هستم که سهمی این فیلم دارم. حتی زمانی که فیلمنامه را می‌خواندم بسیار به من آرامش می‌داد و داستان من را با خود می‌برد.

امین میری دیگر بازیگر فیلم سینمایی «نپتون» از نقش خود این چنین توضیح داد: این اثر، نخستین نقش منفی من در سینماست. باید بگویم که این فیلم در مورد هویت جنسی کودک صحبت می‌کند. «نپتون» درباره انسانیت حرف می‌زند و می‌بینیم کسانی که به انسانیت اهمیت می‌دهند، در نهایت از کار اخراج‌ می‌شوند.

وی اضافه کرد: کاراکتر آذری وجه بیرونی‌تری نسبت به دیگر نقش‌ها داشت.

این بازیگر تشریح کرد: من بچه زاهدان هستم و هر آن‌چه دارم از تئاتر زاهدان دارم. امروز، روز سختی داشتم و فقر به احترام عوامل آمده‌ام، زیرا امروز از بهشت زهرا آدم. در این دو هفته اخیر، دو عزیز از دست دادم. یکی از آن‌ها استادم غلامرضا پودینه بود.

وی تاکید کرد: غلامرضا پودینه اگر چهره بود شاید وزیر برایش پیام تسلیت می‌گفت.

رهاخدایاری دیگر بازیگر این فیلم گفت: من آخرین نفری بودم که به پروژه اضافه شدم. جای خیلی از هنرمندان پشت صحنه و جلوی دوربین در اینجا خالی است.

منصور شهبازی مدیر صدابرداری درباره چالش‌های صدابرداری در این فیلم سینمایی اظهار کرد: صدابرداری کاری فنی است. هر صدابرداری سر صحنه مشکلات خودش را دارد. ضمن آن که هر لوکیشنی هم با دیگری متفاوت است و مصائب خاص خودش را دارد.

بهروز شهامت طراحی و ترکیب صدا فیلم «نپتون» درباره صداگذاری و صدابرداری در تولید فیلم توضیحی ارائه داد.

داوود محمدی مدیرفیلمبرداری ادامه داد: زمانی که این فیلمنامه «نپتون» به من پیشنهاد شد، درگیر پروژه «قلب رقه» بودم؛ اما جهان قصه فیلم «نپتون» بسیار متفاوت بود. به همین دلیل ترغیب شدم فیلمبرداری آن را بپذیرم.


وی اضافه کرد: تلاش کردم تا افق دید و منفک بودن دو شخص زن و شوهر همچنین فضای سرد بین آن‌ها را با نما و رنگ فیلم نشان دهم.

حمید نجفی‌راد تدوین‌گر فیلم تاکید کرد: ما در سونامی عجیب غریب بیماری‌های روانی هستیم و چیزی که فراموش کردیم توجه به این مسائل است. من به دلیل یک تجربه شخصی متوجه شدم چقدر سینما نیاز دارد تا یه چنین این مسائلی بپردازد. ضمن آن که در تدوین فیلم از ریتم گذشتم و برایم مهم بود که روح فیلم به مخاطب چه می‌گوید.

کارگردان فیلم در ادامه بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم در مورد یک معضل فیلم بسازیم و این فیلم‌ به ما تلنگر می‌زند تا چیزهایی در روزمره که به آن‌ها توجه نمی‌کنیم را ببینم.

نویسنده بااشاره به نکاتی از فیلمنامه ذکر کرد: ما با خانواده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که معضل‌هایی دارند. در «نپتون» مسئله نقد زن یا مرد وجود ندارد؛ بلکه به ما نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها در دنیای کنونی، شبیه به این خانواده زندگی می‌کنند و فرزند آن‌ها شرایطی همچون کودک قصه دارند. مادر این بچه، به دنبال پیدا کردن استقلال خود است؛ اما مسیر اشتباهی می‌رود و ما قرار نبود مادر را مقصر بدانیم.

کارگردان فیلم اضافه کرد: افسانه و بابک زن و شوهر داستان هستند. ما به آن‌ دو حق می‌دهیم به فکر خودشان باشند؛ اما همان‌قدر هم به آن‌ها نمی‌توانیم حق بدهیم که صاحب بچه‌ای شوند و او را نادیده بگیرند. همچنین این فیلم برای بچه‌ها ساخته نشده و برای بزرگترهاست.

غفاریان ادامه داد: ما در مرحله تولید تشخیص دادیم که این قصه می‌تواند سوژه فیلم سینمایی باشد و در نتیجه آن را ساختیم. این را هم بگویم که «نپتون» شباهتی به فیلم «اتاق تاریک» ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: دغدغه من افرادی است که خصلت‌های بچگانه دارند و بچه‌دار می‌شوند. در این فیلم هم به این مسئله پرداختیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *