صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکایت از فرآیند ثبتی|

نحوه شکایت از عملکرد ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳:۰۷
کد خبر: ۴۷۵۸۵۴۳
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
امکان شکایت از نحوه عملکرد ادارات ثبت، دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق به صورت آنلاین و از طریق سامانه ثبت من، ایجاد شده است.

خبرگزاری میزان - امکان ثبت شکایات مردمی به صورت الکترونیک بر روی پورتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق درگاه «ثبت من» در سراسر کشور فراهم شده است.

سامانه ثبت من پیش از این برای تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری مراجعان راه‌اندازی شده بود و از این پس مراجعان می‌توانند شکایات خود از نحوه عملکرد ادارات ثبت اسناد و املاک، دفاتر ثبت اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق را به صورت الکترونیک ثبت کنند و از طریق این سامانه پاسخ شکایت خود را دریافت کنند.

مراحل شکایت از عملکرد اداره‌های ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق

در صورتی که فردی از عملکرد اداره‌های ثبت اسناد و املاک یا دفاتر ثبت اسناد رسمی و یا دفاتر ازدواج و طلاق شکایتی داشته باشند می‌توانند به صورت آنلاین شکایت خود را در سامانه «ثبت من» ثبت کنند.

افراد برای استفاده از این سامانه باید به آدرس الکترونیکی my.ssaa.ir مراجعه کنند و پس از مشاهده گزینه‌های زیر، گزینه شکایت را انتخاب کنند.

پس از انتخاب گزینه شکایت، کاربر به صفحه‌ای به شکل زیر هدایت می‌شود که با انجام مراحل ثبت نام و دریافت کد کاربری و کد ورود، می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت و بعد از دریافت کد پیگیری، وضعیت رسیدگی به شکایت خود را پیگیری کند.

 

شکایت باید مستند و مستدل باشد و به شکایات غیرمستند رسیدگی نخواهد شد. به همین جهت، فرد شاکی باید مدارک و مستندات شکایت خود را برای بارگذاری در سامانه اسکن کند.

فراهم آوردن امکان ثبت شکایات الکترونیکی جهت تسهیل ارائه خدمات و در راستای ارتقای خدمات دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرایند‌های ثبتی و سرعت بخشیدن به امور و ارائه خدمات غیرحضوری به مراجعان انجام شده است.

متوسط زمان رسیدگی به شکایت، حدود دو ماه پیش‌بینی شده که با توجه به موضوع شکایت امکان دارد مدت زمان فرآیند رسیدگی کمتر یا بیشتر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *