صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خروج نیرو‌های آمریکایی؛ مطالبه دولت‌ها و ملت‌های منطقه

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۵۸۰۴۳
ریسپانسیبل‌استیت‌کرفت می‌گوید که هم دولت‌ها و هم مردم منطقه خواهان خروج نظامیان آمریکایی هستند.

خبرگزاری میزان - کشته شدن سه آمریکایی در اردن بر اثر حمله مقاومت اسلامی عراق یک وضعیت قابل اجتناب برای آمریکا بود.

ریسپانسیبل‌استیت‌کرفت در مقاله‌ای با اشاره به این موضوع، درباره لزوم خروج نظامیان آمریکایی از منطقه، نوشت: این موضوع باید آمریکا را وادار کند که خروج خود را از سوریه و عراق تسریع ببخشد؛ چیزی‌که سیاست‌گذاران مدتی است به آن فکر می‌کنند.

تندرو‌ها در واشنگتن اصرار دارند که با ضربه‌زدن مستقیم و شدید به گروه‌های مقاومت، آمریکا می‌تواند امنیت را برای نظامیان خود به ارمغان بیاورد و خطر فروکش خواهد کرد.

اما این تحلیل درک درستی از منطقه نداشته و خطرات موجود علیه نیرو‌های آمریکایی را بسیار کم درنظر می‌گیرد. 

مقاومت منطقه؛ متعهد به بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی

مقاومت منطقه متعهد به بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی از عراق و سوریه بوده است. اگر آمریکا افراد بیشتری را ترور کند یا به زیرساخت‌ها ضربه بزند، مقاومت عقب‌نشینی نخواهد کرد، به این دلیل ساده که در منطقه دست بالا را دارد.

ریسپانسیبل، می‌نویسد: تک‌تک دولت‌های منطقه خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی هستند. ترکیه جنگ خود را علیه آمریکا نه با ارسال موشک و پهپاد علیه پایگاه‌های آمریکایی، بلکه با ارسال آن‌ها علیه متحدان آمریکا در شمال شرق سوریه و اقلیم کردستان عراق تشدید کرده است.

دولت سوریه نیز مصمم است آمریکایی‌ها را از خاک خود بیرون کند. این کشور واشنگتن را به اشغال غیرقانونی ۳۰ درصد از خاکش و سرقت نفتش برای تامین متحدان واشنگتن در شمال شرق سوریه متهم می‌کند. در همین حال، اقتصاد سوریه هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. به همین دلیل، مردم سوریه خواهان خروج آمریکا هستند. 

دولت عراق همچنین خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی است. ترور مشتاق الجواری، از فرماندهان مقاومت اسلامی عراق باعث افزایش درخواست‌ها برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور شد. شواهد نشان می‌دهد که حملات آمریکا به افزایش حملات موشکی و پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی منجر شد.

این پایگاه همچنین نوشت اما گروه‌های مقاومت اسلامی عراق تنها نیرو‌هایی نبودند که به آمریکا حمله کردند؛ دولت عراق نیز چنین کرد. از آنجایی که نیرو‌های بسیج مردمی به‌طور رسمی تحت کنترل بغداد هستند، آمریکا عملا خود را در جنگ با دولت مرکزی یافته است. نخست‌وزیر عراق نمی‌تواند گروه‌های مقاومت را نادیده بگیرد. او در نهایت از نیرو‌های آمریکایی خواسته که کشورش را ترک کنند.

خروج آمریکایی‌ها؛ خواسته دولت‌ها و مردم منطقه

حملات در منطقه مشکلات آمریکا را در خاورمیانه حل نخواهد کرد. 

ریسپانسیبل‌استیت‌کرفت در بخشی دیگر نوشت: حمایت بایدن از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها احساسات ضدآمریکایی و ضد غربی را در سراسر جهان عرب برانگیخته است. این موضوع جان تازه‌ای به جبهه مقاومت دمیده است. 

در نهایت، نیرو‌های متحد محور مقاومت که از لبنان تا عراق امتداد دارند، برای منطقه بیگانه نیستند. آن‌ها را نمی‌توان با قدرت آمریکا و حملات تلافی‌جویانه به عقب راند. 

این پایگاه در پایان نوشت: این تصور که هزاران نظامی آمریکایی را می‌توان در حالی‌که در پایگاه‌های بیابانی پراکنده در وسعت وسیع این منطقه در امان نگه داشت، یک سراب است. هیچ‌کس آن‌ها را در آنجا نمی‌خواهد، نه دولت‌ها و نه مردم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *