صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سفر رئیس‎جمهور به هرمزگان؛ ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی احیا شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸:۱۴
کد خبر: ۴۷۵۷۷۱۷
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان این‎که در سفر دو روزه خود به استان هرمزگان به برخی از پروژه‌های در حال اجرا سرکشی خواهد کرد، گفت: هرمزگان همچنان زمینه‌های بسیار خوبی برای تولید و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم عزیز استان دارد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان هرمزگان به منظور برگزاری دومین سفر دولت مردمی به این استان، ضمن ابراز خرسندی از انجام این سفر، گفت: هرمزگان همچنان‎که قبلا هم اشاره شد، ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیاری در اقتصاد دریا، گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارد.

رئیس‎جمهور با اشاره به این‎که کار‌های خوبی هم تا کنون در استان انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به نیاز‌هایی که استان دارد، دور اول سفر را به تامین ضرورت‌های استان اختصاص دادیم و امروز شاهدیم که با تلاش آقای استاندار، مدیران سخت‌کوش و همه دلسوزان در استان بحمدالله گام‌های خوبی برداشته شده، صد‌ها پروژه و طرحی که نیمه‌تمام بود یا مردم انتظار داشتند به سامان رسیده و ۱۰۵ هزار میلیارد برای به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها و طرح‌ها جذب شده است.

رئیسی با بیان این‎که در سفر دو روزه خود به برخی از این پروژه‌ها سرکشی خواهد کرد، بیان کرد: هرمزگان همچنان زمینه‌های بسیار خوبی برای تولید و ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم عزیز استان دارد.

رئیس‎جمهور به ثمر رسیدن بسیاری از طرح‌هایی که مردم استان چشم‌انتظار تکمیل آن‌ها بودند و نیز آغاز طرح‌های مورد نیاز دیگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح‌ها نیز هر چه سریع‌تر به ثمر خواهند رسید. مردم شاهدند که یک حرکت جهادی در استان شکل گرفته و جا دارد هم از جوانان استان، از پیمانکاران و از همه بخش‌های مختلفی که توانستند در جهت به سامان رساندن این پروژه‌ها و طرح‌ها نقش داشته باشند تقدیر و تشکر کنم.

رئیسی، خاطرنشان کرد: در این دو روز به نقاط مختلف استان سرکشی خواهیم کرد و کار‌ها و طرح‌ها را دنبال می‌کنیم و در شورای اداری استان درباره آنچه از قبل با بررسی دقیق برای استان در نظر گرفته شده تصمیم‌گیری کرده و سپس تا رسیدن به نتیجه نهایی آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

احیای ۶۱۰ واحد تولیدی راکد هرمزگان

رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، در مراسم «جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی» در این استان ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد: امروز در این مراسم شاهد ۲ رویداد مهم هستیم که باعث خرسندی است؛ اول جشن احیای ۶۱۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و دوم جشن صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی به صیادان منطقه که بعضی از آن‌ها بیش از ۲۰ سال به دنبال کسب این مجوز بودند.

رئیس جمهور اهالی هرمزگان را مردمانی پاک، مخلص، متدین، دلداده به انقلاب و مرزبانان همیشگی کشور توصیف کرد که همواره از دوران حضور متجاوزانه پرتغالی‌ها تا دوره مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و تا امروز همواره برای استقلال و آبادانی ایران مقاومت و ایستادگی کرده‌اند.

رئیسی ضمن قدردانی از وزرای جهادکشاورزی و اقتصاد برای تسهیل صدور بیش از ۱۲ هزار مجوز صیادی برای اهالی منطقه، صدور این مجوز‌ها را باعث آرامش و خوشحالی صیادان و خانواده‌های آنان دانست و با بیان اینکه خوشحالی مردم خوشحالی دولت است، افزود: مسئولان از خود مردم و صیادان برای رونق بیش از پیش صیادی کمک بگیرند چرا که این مردم، مردمی پرکار و کم‌توقع هستند و هیچ کس بیشتر از آنان برای رونق و پیشرفت کار انگیزه ندارد.

نهضت احیای واحد‌های راکد اقتصادی با قوت ادامه می‌یابد

رئیس جمهور مناسبت دیگر این مراسم را احیای ۶۱۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان دانست که باعث نگرانی عمومی در این زمینه بود و اظهار داشت: نهضت احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در این دولت بسیار خوب دنبال شده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و می‌توان گفت استان هرمزگان در این زمینه رتبه برتر دارد، چنانکه شاهدیم امروز کارخانه‌ای که از سال ۹۷ به تعطیلی کشانده شده بود، احیا شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

رئیسی در ادامه با قدردانی از همه دلسوزانی که در راستای کاهش بیکاری و افزایش تولید در استان هرمزگان تلاش کردند، گفت: احیای کارخانه‌های راکد و نیمه تعطیل وارد کانال ۷ هزار شده که این خبر بسیار خرسند کننده است. هر چه کارخانجات نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند سود خالص برای کشور به شمار می‌رود. نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید بسیار قوی‌تر از گذشته ادامه یابد و انشالله شاهد روزی باشیم که هیچ کارخانه و یا کارگاه نیمه تعطیل یا تعطیل در کشور وجود نداشته نباشد و اشتغال به نحوی مطلوب باشد که کسی دغدغه شغل نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قطعاً «تولید» رشد اقتصادی به همراه دارد که همه این‌ها به ایران قوی می‌انجامد.

رئیسی در ادامه با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد امام راحل (ره)، افزود: شهدای عزیز، امام راحل و حضور حماسه‌ساز مردم در کشور برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند.

استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که رهبری به همه ما توصیه می‌کنند، آن است که برای استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم؛ محور همه این موارد تولید است. اگر تولید در کشور رونق پیدا کند رشد اقتصادی ۸ درصد و استقلال اقتصادی حاصل می‌شود.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: دولت مردمی عزم جدی دارد که از بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در عرصه‌های تولیدی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

قدردانی صیادان هرمزگانی از رئیس‌جمهور برای تحقق وعده رفع مشکل مجوز صیادی پس از چند دهه

سید ابراهیم رئیسی با نمایندگان صیادان هرمزگانی دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار نمایندگان صیادان هرمزگانی بابت تحقق وعده رفع مشکل مجوز کسب و کار خود از رئیس جمهور قدردانی کردند.

با صدور حدود ۸ هزار مجوز صیادی جدید در دولت مردمی، صیادانی که حدود ۲۵ سال برای دریافت مجوز صیادی بلاتکلیف بودند، ساماندهی شده‌اند. با این حساب مجموع مجوز‌های صیادی صادر شده به ۱۲ هزار عدد بالغ می‌شود.

این صیادان که قبل از این هیچ بیمه‌ای نداشتند طبق موافقت‌نامه بیمه روستاییان و عشایر، بیمه شدند و حتی می‌توانند برای تجهیزات شناور‌ها تسهیلات بگیرند و از سوخت یارانه‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد.

امروز عنوان ایران پیشرفته و فنآور زیبنده ایران اسلامی است

رئیسی ظهر در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان در «آیین بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی» در این استان با شکرگذاری به درگاه خداوند متعال برای آنکه در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی و گام‌های بلند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی هستیم، تصریح کرد: امروز عنوان ایران پیشرفته و فنآور زیبنده ایران اسلامی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز جوانان عزیز ما توانسته‌اند در جای جای کشور با استفاده از دانش و فنآوری‌های نوین توانایی‌های خودشان را در عرصه اجرا و عمل نشان دهند، افزود: نتیجه ضمیمه شدن دانایی‌ها به توانایی‌ها پیشرفت‌ها و توسعه‌ای است که بحمدالله در جای جای کشور شاهد هستیم.

رئیسی همچنین با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه و طرح در حوزه‌های صنعتی و انرژی اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها، پروژه بزرگ نیروگاه اتمی در سیریک است که توسط رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام شد. احداث این نیروگاه ۵ هزارمگاواتی به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد و پیشرفت کشور بسیار مهم است و امیدواریم به دست توانای مهندسان، کارگران و فعالان در این عرصه بتواند هر چه سریع‌تر به مدار بیاید و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۲۸ پروژه از مجموع ۱۵۷ پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شوند کارخانه‌های صنعتی و تولیدی است، گفت: بهتر این بود که بنده حضورا در محل اجرای این پروژه‌ها حضور می‌یافتم و از دست‌اندرکاران اجرای آن‌ها و تلاش‌های جهادی آنان قدردانی می‌کردم، اما امکان این کار نیست و لذا از اینجا از همه دست‌انداران اجرای این طرح‌ها که در هوای گرم و شرایط اقلیمی استان هرمزگان تلاش کردند، صمیمانه سپاسگذاری می‌کنم.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز مهمترین محور کار برای همه ما تلاش در جهت رشد تولید است، خاطرنشان کرد: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و همه باید برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها تلاش کنیم. یکی از نکات مهم در کنار تلاش برای مدیریت رشد تولید، مدیریت مصرف است. اگر مصرف مدیریت نشود، هر قدر هم که تولید افزایش یابد باز ممکن است برای تامین نیاز‌های کشور مجبور به خرید از خارج و واردات باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر مصرف مدیریت نشود، همه هزینه‌هایی که باید صرف سرمایه‌گذاری، اشتغال و افزایش ثروت کشور شود، با مصرف بی‌رویه هدر می‌رود، گفت: در کنار این‌ها باید برای ارتقای کیفیت و افزایش صادرات نیز تلاش کنیم. یکی از کار‌های خوبی که در کشور با رهنمود‌ها و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفته جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

یکی از جلوه‌های مهم استقلال کشور، استقلال اقتصادی است

رئیسی افزود: خام فروشی برای کشور زیان بزرگی به همراه دارد و در عوض با تکمیل صنایع پایین‌دستی و زنجیره ارزش می‌توانیم از مواد خامی که در کشور تولید می‌شوند ارزش افزوده بالاتری تولید کنیم.

افتتاح واحد‌های صنعتی و تولیدی گام مهمی در جهت ارتقای استقلال سیاسی کشور محسوب می‌شود

رئیس جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای اجرای این پروژه‌ها تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: افتتاح این واحد‌ها گام مهمی در جهت ارتقای استقلال اقتصادی کشور است. ما این روز‌ها استقلال سیاسی کشور را جشن می‌گیریم، اما یکی از جلوه‌های مهم استقلال کشور، استقلال اقتصادی است؛ آنچه امروز افتتاح شد جلوه مهمی از ما می‌توانیم است و شما نشان دادید که می‌توانید.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *