صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه بعد از جام یاریگین چه گفت؟

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۵۷۳۳۴
حاجی‌مراد گاتسالوف بعد از رقابت‌های جام یاریگین برنامه‌های فوری تیم ملی را برای مسابقات مهم پیش رو تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - سی‌وپنجمین دوره مسابقات کشتی آزاد، جام ایوان یاریگین در کراسنویارسک با قهرمانی زائور اوگویف (۵۷ کیلوگرم)، عباسگاجی ماگومدوف (۶۱ کیلوگرم)، حاجی‌مراد رشیدوف (۶۵ کیلوگرم)، قربان شیرایف (۷۰ کیلوگرم)، خالد یاخیف (۷۹ کیلوگرم)، آرتور نایفونوف (۸۶ کیلوگرم)، ماگومد کوربانوف (۹۲ کیلوگرم)، عبدالرشید سعدالله یف (۹۷ کیلوگرم)، زلیمخان خیزریف (۱۲۵ کیلوگرم) و ماگومدحبیب کادیماگمدوف (۷۴ کیلوگرم نماینده بلاروس) به پایان رسید.

در همین راستا حاجی‌مراد گاتسالوف، سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه پس از پایان این جام در مورد برنامه‌های فوری تیم ملی، آمادگی برای مسابقات قهرمانی اروپا، معیار‌های انتخاب ترکیب و همچنین در مورد سلامت مدعیان غایب صحبت کرد. 

گاتسالوف خاطرنشان کرد: حتی اگر این جام با مسابقات سال گذشته مقایسه شود، جام ایوان یاریگین امسال یک گام به جلو برداشته است. به استثنای موارد نادر، همه مدعیان بر روی تشک رفتند و مبارزه خوبی از خود نشان دادند. خوشبختانه رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد، جوانان در حال پیشرفت هستند که این خبر خوبی است. همچنین می‌توان اذعان داشت حضور کشتی‌گیرانی از ۲۳ کشور بسیار چشم گیر بود و باید گفت کشتی آزاد ورزشی است که در آن هیچ مرز سیاسی وجود ندارد و همه کشتی‌گیران یک خانواده بزرگ هستند.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه با اشاره به اینکه کمی بیشتر از دو هفته تا مسابقات قهرمانی اروپا در بخارست باقی مانده است، گفت: مسابقات یاریگین همیشه به نوعی انتخابی برای قهرمانی اروپا بوده، اما به دلیل شرایط خاص، همه کشتی‌گیرانی که خود را ثابت کرده‌اند نمی‌توانند در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنند. مثلاً در وزن ۶۵ کیلوگرم شمیل ممدوف به دلیل مصدومیت در تورنمنت یاریگین حضور نداشت، اما در اردوی بعدی خواهد بود و به ممدوف و حاجی‌مراد رشیدوف نیز برای به چالش کشیدن حق رقابت در بخارست، فرصت می‌دهیم بر روی تشک بیایند. در بخش سنگین وزن مشخص نیست که آیا زمان کافی برای دریافت ویزای زلیمخان خیزریف برنده مسابقات یاریگین، خواهیم داشت یا خیر. در سایر اوزان نیز مدعیان کلاس وزنی خود را تایید کرده‌اند.

وی افزود: در وزن تا ۷۴ کیلوگرم که نماینده بلاروس پیروز شد، دو مدعی وجود دارد، داوید بایف یا ماگوما دیبیرگاجیف به بخارست می‌روند، آن‌ها کشتی‌گیرانی هستند که به برنده یاریگین محمدحبیب قاضی‌محمدف باختند. زائوربک سیداکوف در این وزن مصدوم است و تا پیش از مسابقات قهرمانی اروپا زمانی برای ریکاوری نخواهد داشت.

گاتسالوف با تأکید بر اینکه در وزن تا ۷۹ کیلوگرم عثمانوف، ماگومایف، یاخیف هر کدام از آن‌ها می‌توانند روی تشک بین‌المللی عملکرد خوبی داشته باشند، گفت: احمد عثمانوف قدرتش را در مسابقات جهانی با کسب مدال طلا ثابت کرد، با این حال در کراسنویارسک به شکلی که در مسابقات جهانی بود، نبود. ماگومایف برنده مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال است، اما یاخیف قهرمان تورنمنت یاریگین شد و با مبارزه پایدار اخیر خود حق حضور در تیم برای مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت نایفونف و سعدالله یف مدعیان اصلی سفر به مسابقات قهرمانی اروپا، به دلیل نداشتن مجوز المپیک و توجه ویژه به اوزان تا ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم هستند، نیز ابراز داشت: بله، آرتور و عبدالرشید به مسابقات قهرمانی اروپا می‌روند، تا سفر به باکو در فروردین‌ماه آن‌ها باید آمادگی خود را حفظ کنند. نحوه اجرای عبدالرشید در یاریگین یک شاخص مشخص است، من فکر نمی‌کردم که او زمان کافی برای بهبودی داشته باشد. به وضوح می‌توان انگیزه و تمایل بسیار را برای بازیابی موقعیتش در جهان دید.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه با اشاره به اینکه برندگان جام یاریگین قضاوت نمی‌شوند، گفت: فینالیست‌ها با شایستگی در جام شرکت کردند. با این حال در دسته سنگین وزن زلیم‌خان اولویت دارد، اما در صورت عدم ویزا، عبدالله قربانوف کشتی‌گیر با استعدادی که مجوز المپیک گرفته است را در نظر می‌گیریم.

وی در پایان برنامه فوری تیم ملی کشتی آزاد روسیه را حضور در اردوی آموزشی نووگورسک از ۱۴ بهمن‌ماه عنوان کرد و افزود: کمپ تمرینی جایی است که برآورد‌ها را نهایی خواهیم کرد و پس از مسابقات قهرمانی اروپا در مورد شرکت‌کنندگان در مسابقات فروردین‌ماه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *