صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا|

انتخابات مقدماتی در کارولینا و نوادا برگزار می‌شود؛ گمانه‌زنی‌ها درباره معاون اول ترامپ

۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۵۷
کد خبر: ۴۷۵۷۱۵۵
آمریکا طی روز‌های آینده شاهد برگزاری سه انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در ایالت‎های کارولینای جنوبی و نوادا خواهد بود.

خبرگزاری میزان - تاکنون دو ایالت آمریکا، یعنی آیووا و نیوهمپشایر شاهد برگزاری انتخابات مقدماتی بوده‌اند.

حال طی چند روز آینده سه انتخابات مقدماتی دیگر در آمریکا برگزار خواهد شد.

این سه مورد عبارتند از انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در کارولینای جنوبی در سوم فوریه (۱۴ بهمن)، انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در نوادا در ششم فوریه (۱۷ بهمن) و انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نوادا در هشتم فوریه (۱۹ بهمن).

براساس این برنامه، رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا از سوم تا هشتم فوریه شاهد رویداد‌های بسیاری خواهد بود.

درخواست قاضی آمریکایی برای حذف ترامپ از انتخابات مقدماتی ایلینوی

یک قاضی بازنشسته یکشنبه به هیئت انتخابات ایالت ایلینوی توصیه کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باید از شرکت در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در این ایالت منع شود. او گفت که ترامپ در آشوب‌های ششم ژانویه در کنگره آمریکا نقش داشته است.

انتظار می‌رود که هیئت انتخابات ایالت ایلینوی این موضوع را روز سه‌شنبه بررسی کند.

وکلای ترامپ و در طرف مقابل افرادی که به‌دنبال منع شرکت رئیس‌جمهور سابق در انتخابات هستند، استدلال‌های خود را روز جمعه در دادگاه ارائه کردند. 

تلاش‌ها در ایلینوی برای دور نگه داشتن ترامپ از انتخابات ماه مارس مشابه اقداماتی است که در چندین ایالت دیگر ثبت شده بود. دادگاه عالی آمریکا قرار است ماه آینده حکم صادر شده دادگاه عالی کلرادو برای حذف ترامپ از انتخابات این ایالت را بررسی کند. این پرونده اولین نگاه خود را به ماده‌ای از متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا ارائه می‌دهد که برخی از افرادی را که «درگیر شورش» بودند از تصدی مشاغل دولتی منع می‌کند.

معاون اول ترامپ چه کسی خواهد بود؟

ترامپ روز یکشنبه در ایالت نوادا گفت: کسی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود که آنقدر‌ها هم از انتخابش شگفت‌زده نمی‌شوید. 

نیویورک دیلی پست، شبکه فاکس نیوز و تاون هال روز شنبه و یکشنبه گمانه‌زنی‌ها درباره فهرست افراد مورد نظر دونالد ترامپ برای پست معاون ریاست‌جمهوری آمریکا را تشدید کردند.

آن‌ها فهرستی از افراد را به‌عنوان زوج احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر کردند که در آن، وجود نام سیاستمداران زن خبرساز شده است. 

در این فهرست نام تعدادی از رقبای جمهوری‌خواه ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری دیده می‌شود که طی هفته‌های اخیر به نفع او انصراف دادند. از جمله این افراد می‌توان به ویویک راماسوامی، تیم اسکات و ران دسانتیس اشاره کرد.

رسانه‌های حزب جمهوری‌خواه می‌گویند که الیز استفانیک، قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان؛ کَری لیک، نامزد مورد حمایت ترامپ برای مجلس سنا و کریستی نوئم، فرماندار داکوتای جنوبی ممکن است دیگر گزینه‌های ترامپ باشند.

انتقاد هیلی از سران حزب جمهوری‌خواه

نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا سران حزبش را متهم کرد که در مبارزات انتخاباتی خود علیه دونالد ترامپ، افرادی صادق نبودند و گفت که برای ماندن در رقابت لازم نیست در رقابت نامزدی در کارولینای جنوبی پیروز شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *