صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کره شمالی موشک کروز آزمایش کرد

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳:۵۷
کد خبر: ۴۷۵۶۹۶۱
کره شمالی در پی افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره چند موشک کروز را درسواحل شرقی خود آزمایش کرد.

خبرگزاری میزان - تنش‌ها در شبه‌جزیره کره طی ماه‌های گذشته و هم‌زمان با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا به بالاترین سطح رسیده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می‎گوید که همسایه شمالی چندین موشک کروز را در ساحل شرقی آزمایش کرده است.

پرتاب این موشک‌ها حدود ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) در بندر شین‎پو کره شمالی انجام شد.

ستاد مشترک ارتش گره شمالی، اعلام کرد: در حالی‎که نظارت و هوشیاری خود را تقویت می‌کنیم، ارتش ما با آمریکا برای نظارت بر علائم بیشتر تحرک‌های کره شمالی هماهنگ شده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی پیش‌تر گزارش داده بود که پیونگ‎یانگ روز چهارشنبه نخستین شلیک آزمایشی موشک کروز استراتژیک نوع جدید پولهواسال-۳-۳۱ را که هنوز در حال توسعه است، انجام داد.

کره شمالی می‎گوید که پرتاب این موشک کروز هیچ تاثیری بر امنیت کشور‌های همسایه نداشته و ارتباطی به وضعیت منطقه نداشته است.

اوایل ماه ژانویه سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پیونگ‌یانگ سیستم تسلیحات هسته‌ای زیرآبی Haeil-۵-۲۳ را در دریای ژاپن آزمایش کرده است.

این آزمایش در واکنش به رزمایش‌های دریایی سه روزه مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن که شامل یک ناو هسته‌ای آمریکا و سایر کشتی‌های جنگی بود، انجام شده بود.

کربی: آماده‌ تضمین امنیت متحدان خود در شرق آسیا هستیم

شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که واشنگتن آماده است تا امنیت متحدانش در شرق آسیا را در صورت حمله کره شمالی تضمین کند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: ما کاری را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم از آمریکا، متحدان و شرکای خود محافظت کنیم.

کربی، اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا توانایی‌های بیشتری را به منطقه اختصاص داده و با همتایان خود در ژاپن و کره جنوبی بسیار سخت کار کرده است؛ به‌ویژه در زمینه همکاری‌های سه‌جانبه تا بتوانیم از خود دفاع کنیم.

هماهنگ‎کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا می‎گوید: ما می‌دانیم که کره شمالی به‌دنبال قابلیت‌های پیشرفته، از جمله پیشرفت در زمینه قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک است.

توافق دفاعی کره شمالی و چین

پیونگ‌یانگ و پکن توافقی را برای تقویت همکاری تاکتیکی و دفاع از منافع مشترک امضا کردند.

چین اعلام کرد که دو کشور بر تقویت ارتباطات استراتژیک در تمامی سطوح و تاکید بر موضعی بی‌قیدوشرط در تعمیق روابط به توافق رسیده‌اند.

این توافق در پی دیدار چو سون هویی، وزیر خارجه کره شمالی با سون ویدونگ، معاون وزیر خارجه چین و دیدار وی با همتای کره شمالی‌اش به‌دست آمده‌است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *