میدان صنعت جمعآوری نمیشود
خبرگزاری میزان _ مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲، گفت: میدان صنعت به عنوان یکی از میدانهای اصلی غرب پایتخت به لحاظ وجود مراکز تجاری، اداری، درمانی و آموزشی درسالهای گذشته با حجم تردد خودروهای شخصی مواجه شده و همین مسئله بار ترافیکی را درمعابر منتهی به این میدان تحمیل کرده است.
وی افزود: از اینرو در ۵ سال گذشته طرحهای مطالعاتی ترافیکی این میدان انجام و ۱۱ سناریو جهت ساماندهی ترافیک عبوری مورد بررسی قرار گرفت که با استفاده از مدلسازی ترافیکی بوسیله نرمافزارهای تخصصی، سناریوی برتر انتخاب شد.
صالحی با بیان اینکه براساس مطالعات کارشناسی مشخص شد، حجم تخلیه خودرو در معابر منتهی به میدان به خصوص در بلوار خوردین و بزرگراه شیخ فضلالله بیشتر از حجم ورودی است و ۵ خط نهایتا به ۲ یا ۱ خط در میدان میرسد، گفت: علیرغم برنامهریزی زمانبندی چراغ راهنمایی و رانندگی، این معضل مرتفع نشد و سرعت خودروهایی که از بلوار خوردین به سمت بزرگراه شیخ فضلالله نوری جنوب خارج میشوند و خودروهایی که از بزرگراه شیخ فضل الله نوری به سمت شمال بلوار پاکنژاد و همچنین بلوار شهید فرحزادی میخواهند تخلیه شوند، سرعت پایینی دارند.
شهردار منطقه ۲ با تاکید براینکه میدان جمع آوری نمیشود و طرح کوچکسازی جزیره میدان همزمان با اصلاحاتی که در بازوهای میدان با تایید مشاوران طرح در دستور کار قرار دارد، گفت: براساس برنامه پیش بینی شده توسط مشاور، با اجرای این طرح حداقل ۲۵ و حداکثر ۴۵ درصد سرعت تخلیه در میدان صنعت بالا میرود.
وی در اشاره به اقدامات اجرایی در بازوهای میدان گفت: تعریض ورودی خیابان خوردین و احداث دوربرگردان مناسب و استاندارد در این محور، حذف دوربرگردان ناایمن بلوار فرحزادی و احداث دوربرگردان استاندارد در انتهای خیابان فرحزادی، اجرای عملیات اصلاح هندسی در خیابانهای سیمای ایران، ایوانک، هرمزان، ایران زمین، خیابان پاکنژاد و... از دیگر اقدامات پیشبینیشده برای تسهیل و روانسازی تردد در این میدان است.
انتهای پیام/