صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش تولید گاز تا روزانه بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب محقق شد

۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷:۱۰
کد خبر: ۴۷۵۶۶۵۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه عملیاتی خانگیران که با توسعه پروژه‌های تازه و انجام اقدام‌های اصلاحی به نتیجه رسیده است، به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش شرکت ملی نفت ایران، طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی امروز (جمعه، ششم بهمن‌ماه) با حضور محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان ارشد استان خراسان رضوی در منطقه عملیاتی خانگیران شرکت نفت و گاز شرق به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

در این آیین که در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس برگزار شد، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مناطق عملیاتی آغار و دالان و شانول، طرح‌های عملیاتی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیدند. همچنین تولید از چاه ۷۸ خانگیران به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نفت برای افزایش تولید نفت و گاز، برنامه جامع توسعه و تولید از میدان‌های نفتی و گازی کشور در شرکت ملی نفت ایران طرح‌ریزی شد.

از سویی برنامه افزایش تولید گاز در دستور کار شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار گرفت و با همت و تلاش متخصصان شرکت ملی نفت ایران در مناطق عملیاتی این شرکت افزایش تولید تا روزانه بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب محقق شد.

۶ میلیون مترمکعب از این افزایش تولید مربوط به منطقه زاگرس جنوبی شامل ۴ میلیون مترمکعب با آغاز بهره‌برداری از میدان آغار ۲ و مابقی مربوط به افزایش تولید از میدان دالان تا ۲ میلیون مترمکعب است.

۶ میلیون مترمکعب دیگر مربوط به افزایش تولید ۳ میلیون مترمکعبی از میدان گازی خانگیران با حفاری و تولید از چاه‌های ۷۶ و ۷۸ و ۳ میلیون مترمکعب دیگر نیز شامل افزایش برداشت از میدان ذخیره‌سازی شوریجه D است.

افزایش تولید گاز از میدان خانگیران سبب پایداری شبکه گازرسانی در ۶ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.

این دستاورد ارزشمند حاصل تلاش شبانه‌روزی متخصصان توانمند شرکت ملی نفت ایران بوده و امید است برکات حاصله از آن برای رفاه مردم و آبادانی ایران عزیز ثمربخش باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *