صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هم اندیشی تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی در شبکه تهران

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۷۵۶۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
نشست هم اندیشی چگونگی ضبط، تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور جمعی از مدیران شبکه تهران، دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل فنی پخش شبکه‌های تلویزیونی برگزار شد.

محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما در این نشست به سرفصل‌های مهم و مرتبط به برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها اشاره کرد و افزود: سازوکار تولید و زمان بندی پخش برنامه‌های نامزد‌ها باید طراحی و به صورت دقیق اجرا شود تا حقی از هیچ یک از نامزد‌های انتخابات تضییع نشود.

وی همچنین به نامزد‌های انتخاباتی که از استان تهران معرفی شده اند اشاره کرد و افزود: تلاش شبکه تهران بر این است که تمام برنامه‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت دقیق و برابر تولید و روی آنتن برود.

مدیر شبکه تهران به تخصیص یک کانال تلویزیونی به نامزد‌های انتخاباتی اقلیت‌های مذهبی خبر داد و افزود: برای هموطنان و همشهریان اقلیت‌های مذهبی در تهران نیز اختصاص یک کانال تلویزیونی پیش بینی شده است.

در ادامه محمد صالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی نیز در این نشست به ضرورت رعایت مساوات و برابری برای تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها تاکید کرد و افزود: برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای طراحی شده است که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود.

وی به حضور حامیان نامزد‌های انتخابات مجلس در فیلم‌های تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: در هر برنامه تلویزیونی و تبلیغاتی، حامیان نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند حضور داشته باشند و دلایل حمایت خودشان را نیز تشریح کنند.

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی افزود: هر نامزد می‌تواند برای تهیه و تولید فیلم تبلیغاتی دو مجری انتخاب کند. انتخاب مجری برای این مهم از طریق سامانه‌ای که سازمان صدا و سیما پیش بینی و طراحی کرده است میسر خواهد بود.

وی همچنین به پخش آثار تبلیغاتی نامزد‌ها به ترتیب حروف الفبا اشاره کرد و افزود: برای نظارت فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس شورای اسلامی، کمیته‌ای سه نفره در رسانه ملی نیز تشکیل شده است.

مفتاح به زمان فیلم‌های تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: هر بسته تبلیغاتی ۲۰ دقیقه است و به طور تقریبی ۵۰۰ بسته تبلیغاتی در مدت زمان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی روی آنتن شبکه‌های طراحی شده تماشایی می‌شود.

وی به محتوا‌های متنوع بسته‌های تبلیغاتی نیز اشاره کرد و افزود: در این فیلم‌های کوتاه ۲۰ دقیقه ای، چند سوال ثابت با پاسخ‌های تک کلمه ای، چند سوال تشریحی و سوال‌های انتخاب شده از طرف نامزد‌ها نیز وجود دارد.

همچنین مهندس محمد عرب لو مدیر کل فنی پخش درخصوص راه اندازی ۲۰۰ کانال تبلیغاتی تلویزیونی گفت: از مهرماه سال جاری طراحی این کانال‌ها آغاز شده است و برای تهران زیرساخت حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۶ کانال نیز تامین شده است.

وی افزود: تعداد دقیق کانال‌ها بستگی به تعداد نامزد‌های انتخاباتی در تهران دارد، اما تلاش می‌کنیم از ۲۲ بهمن ماه کانال‌های تبلیغاتی روشن شود تا برنامه‌های متنوع انتخاباتی روی آن نمایش داده شود.

در این جلسه دکتر محمد باقر اعلمی «مدیر شبکه تهران سیما»، مرتضی جاسبی «قائم مقام شبکه تهران سیما»، محمد صالح مفتاح «دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی»، مهندس عرب لو «مدیر کل فنی پخش» و جمعی دیگر از مدیران شبکه تهران سیما حضور داشتند.

 انتهای پیام/ 


نظرات بینندگان
عباس
|
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
سلام لطفا شبکه های استانی و برون مرزی و آی فیلم انگلیسی و آی فیلم ۲و آی فیلم عربی را وارد گیرنده های دیجیتال سراسر کشور اضافه کنید تا مخاطبان تان زیاد شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *