صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در  گفت‌وگو با کارگردان راه یافته به بخش خیابانی جشنواره ۴۲ فجر مطرح شد

جشنواره تئاتر فجر از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیا است

۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۶۰۹۹
کارگردان نمایش خیابانی «آب‌ها مهربانند» جشنواره تئاتر فجر را از لحاظ کمی و کیفی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیا می‌داند.

خبرگزاری میزان - مالک آبسالان، کارگردان نمایش خیابانی «آب‌ها مهربانند» از شهرستان دهلران استان ایلام که روز‌های جمعه و شنبه، ششم و هفتم بهمن ساعت ۱۸ در پهنه رودکی اجرا می‌شود، از حاضران بخش تئاتر خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر است.

این کارگردان و بازیگر پرسابقه تئاتر، تلویزیون و سینما در هفده دوره جشنواره فجر حضور مستمر داشته است. او همچنین کسب عناوین متعدد و دیپلم افتخار و تندیس از جشنواره‌های معتبر ملی و بین المللی را در کارنامه دارد.

آبسالان در مورد داستان و درون مایه «آب‌ها مهربانند» گفت: «این نمایش که نوشته پژمان شاهوردی و بر مبنای یک قصه فولکلور سنتی با موضوع دفاع مقدس است، داستان یک شهید از یک آبادی کوچک را از کودکی تا شهادتش روایت می‌کند.»

این هنرمند اهل ایلام در مورد چالش‌های تئاتر خیابانی در این استان توضیح داد: «در استان ایلام و به ویژه شهرستان دهلران به دلیل نداشتن پلاتو‌های تمرین و سالن‌های تئاتر، تنها نمایش‌های خیابانی رونق دارد که به تعبیری این کمبود و تهدید تبدیل به نوعی فرصت شده است.»

او درباره اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم گفت: «قطعا جشنواره فجر چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیاست که برگزاری آن باعث انگیزه گروه‌ها در سطح کشور برای تولید آثار باکیفیت خواهد شد.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *