صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا|

دیسانتیس به نفع ترامپ کناره‌گیری کرد؛ چالش جدی بایدن در میشیگان

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶:۴۹
کد خبر: ۴۷۵۵۸۴۲
ران دیسانتیس، یکی از رقیبان جمهوری‌خواه دونالد ترامپ کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرد.

خبرگزاری میزان - ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کناره‌گیری کرده و از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان حمایت می‌کند.

دیسانتیس، گفت: هیچ‌کس سخت‌تر از ما کار نکرد. اما من نمی‌توانم از حامیان خود بخواهم که اگر مسیر روشنی برای پیروزی نداریم داوطلبانه وقت و منابع خود را هزینه کنند. به همین دلیل، امروز کارزار انتخاباتی خود را تعلیق می‌کنم.

وی اضافه کرد که برای او واضح بود که اکثریت رای‌دهندگان مقدماتی جمهوری‌خواه می‌خواهند به ترامپ فرصت دیگری بدهند. در حالی که او در گذشته با رئیس‌جمهور سابق اختلاف نظر داشت، اما گفت که ترامپ از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی گزینه بهتری است.

 

 

ران دیسانتیس تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نیوهمپشایر کناره‌گیری کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ و نیکی هیلی، فرماندار جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی درصد بالایی از حمایت را در مقایسه با دیسانتیس دارا هستند.

چالش بایدن در ایالت میشیگان

دموکرات‌های میشیگان زنگ خطر شانس جو بایدن در این ایالت را به صدا درآوردند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در میشیگان نشان می‌دهد که مشکلات پیش‌ روی بایدن در این ایالت انتخاب مجدد او به‌عنوان رئیس‌جمهور را به‌خطر می‌اندازد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی باعث ایجاد تنش در این ایالت شده است؛ این ایالت دارای جامعه بزرگی از آمریکایی‌های عرب‌تبار، به‌ویژه در شهر دیربورن است.

به‌گفته وال‌استریت ژورنال، رای‌دهندگان جوان‌تر در آمریکا هم به‌طور کلی از دولت فدرال ناامید هستند و به عدم پیشرفت در قوانین حقوق رای و وام‌های دانشجویی اشاره می‌کنند.

یک کارشناس در این رابطه، گفت: به‌نظر می‌رسد که به نقطه شکستی در دموکراسی می‌رسیم که در آن مردم حتی فکر نمی‌کنند که این دموکراسی دیگر کارایی داشته باشد. آن‌ها به‌طور کلی به ترامپ و بایدن امیدی ندارند.

آدریان هیموند، استراتژیست دموکرات مستقر در میشیگان، گفت: سطح نگرانی در حال افزایش بوده و مشکل خود جو بایدن است.

نیوهمپشایر تهدید‌های امنیتی در آستانه انتخابات مقدماتی را بررسی می‌کند

براساس ارزیابی جدید مرکز اطلاعات و تحلیل نیوهمپشایر، پیش از آغاز رای‌گیری در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در این ایالت، مقامات از هم‌اکنون در حال ترسیم تهدید‌های احتمالی برای این انتخابات و راهبردی برای جلوگیری از تهدید‌ها هستند. 

این تحلیل محرمانه که در اختیار مجریان قانون قرار گرفته و به‌دست ای‌بی‌سی نیوز رسید، مجموعه‌ای از توطئه‌های احتمالی از سوی افرادی را توصیف می‌کند که ممکن است به‌دنبال ایجاد اختلال در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر باشند.

این سند می‎گوید که هیچ اطلاعاتی درباره تهدید‌های خاص و معتبر وجود ندارد؛ اما تاکید می‌کند که این موضوع نباید مجریان قانون و مقامات دولتی را به سمت نادیده گرفتن خطرات احتمالی سوق دهد.

براساس تحلیل مذکور، مرکز اطلاعات و تحلیل نیوهمپشایر همچنان نگران تهدیدات سازمان‌های تروریستی خارجی، افراط‌گرایان خشونت‌طلب با انگیزه نژادی، افراط‌گرایان خشونت‌طلب داخلی و سایر بازیگران جنایتکار است که به دنبال اخلال در انتخابات آمریکا هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *