صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا|

حمله لفظی هیلی به ترامپ؛ دموکرات‌ها درباره عملکرد کارزار بایدن ابراز نگرانی کردند

۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲:۱۳
کد خبر: ۴۷۵۵۶۸۷
نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی در تازه‌ترین اظهارات خود آمادگی روانی دونالد ترامپ را زیر سوال برد.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جدیدترین داده‌های نظرسنجی ایالت نیوهمپشایر که از سوی دانشگاه سافولک، بوستون گلوب و WBTS انجام شده، ۱۷ درصد در مقایسه با نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ با کسب ۵۳ درصد آرا شرکت‌کنندگان در مقایسه با هیلی پیشتاز است. هیلی ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

پولیتیکو در گزارشی، نوشت که از زمان برگزاری انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا، رقابت در نیوهمپشایر به‌طور قابل توجهی پایدار مانده است. در هر یک از چهار روزی که نظرسنجی انجام شده، ترامپ بیش از ۵۰ درصد آرا را به‌دست آورده و برتری او در مقایسه با هیلی بین ۱۴ تا ۱۷ درصد بوده است. 

ران دیسانتیس، فرماندار سابق فلوریدا با کسب هفت درصد در رده سوم قرار دارد.

بزرگترین اختلافات در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ایالت نیوهمپشایر جنسیت افراد است. ترامپ در میان مردان ۵۹ درصد آرا و هیلی ۳۱ درصد آرا، و در میان زنان هر ۲ نامزد آرای نزدیک (ترامپ ۴۴ و هیلی ۴۳ درصد) را در اختیار دارند. 

تمسخر وضعیت سلامت روان ترامپ از سوی هیلی

نیکی هیلی در تازه‌ترین اظهارات خود آمادگی روانی دونالد ترامپ را زیر سوال برد. ترامپ در اظهاراتی هیلی را با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در هنگام صحبت درباره ناآرامی‌های ششم ژانویه ۲۰۲۱ اشتباه گرفته بود.

هیلی، گفت: ترامپ در یک گردهمایی حضور داشت و چندین بار با نام بردن از من گفت که چرا در جریان شورش‌های کنگره امنیت را تامین نکردم. من اصلا در ششم ژانویه در واشنگتن حضور نداشتم. 

وی اظهار کرد: گفته می‌شود که او گیج شده بود و درباره شخص دیگری صحبت می‌کرد. او درباره نانسی پلوسی صحبت می‌کرد. 

هیلی تصریح کرد: ما باید از سلامت روان کسی که رئیس‌جمهور می‌شود اطمینان داشته باشیم.

نگرانی دموکرات‌ها درباره عملکرد ضعیف کارزار انتخاباتی بایدن

چندین قانونگذار دموکرات از نحوه عملکرد کارزار انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نارضایتی کرده و نسبت به ناکارآمدی همراهان او در جلب اعتماد طیف‌های گسترده‌تری از رای‌دهندگان، از جمله جوانان و رنگین‌پوستان، هشدار دادند.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی یکی از سیاستمدارانی است که نگران نحوه مواجهه کارزار بایدن با انتخابات است.

این نماینده مستقل ایالت ورمونت که با دموکرات‌ها تشکیل جلسه می‌دهد گفت بایدن باید مسیر خود را تغییر دهد. او گفت که معتقد است جنگ رژیم صهیونیستی به جایگاه رئیس‌جمهور در میان رای‌دهندگان جوان لطمه زده است.

واکنش زلنسکی به اظهارات ترامپ درباره جنگ اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که ادامه ادعا‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه او می‌تواند میانجی‌گری کرده و به جنگ اوکراین و روسیه پایان دهد، «بسیار خطرناک» است. 

زلنسکی از ترامپ دعوت کرد به اوکراین سفر کند. البته این دعوت بدون طعنه به رئیس‌جمهور سابق آمریکا نبود.

او گفت: دونالد ترامپ، من شما را به اوکراین دعوت می‌کنم. همین که بتوانید جنگ را در ۲۴ ساعت متوقف کنید، کافی خواهد بود.

این دعوت پس از آن از سوی زلنسکی اعلام شده که ترامپ بار‌ها ادعا کرده در صورت انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور، جنگ اوکراین را پایان خواهد داد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای در ماه مارس ۲۰۲۳ گفته بود که لازمه پایان جنگ یک مذاکره آسان بین زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود. 

سفیر کانادا: باید برای انتخاب شدن ترامپ آماده باشیم

سفیر کانادا در آمریکا، گفت که اتاوا باید گام‌های ملموسی در جهت آماده شدن برای نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بردارد که می‌تواند شاهد بازگشت دونالد ترامپ به قدرت باشد.

کریستن هیلمن در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی نیوز، گفت که با توجه به اهمیت آمریکا به‌عنوان نزدیک‌ترین شریک اقتصادی و متحد کانادا، اتاوا باید آماده باشد. 

این مقام کانادایی، گفت: هر زمان که یک لحظه مهم برای آمریکایی‌ها فرا می‌رسد، ما باید مطمئن شویم که آماده بوده و هر کاری که می‌توانیم را انجام دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *