صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قسمتی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک در مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انجام شد

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۵۳۲۱
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه قسمتی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک تقریباً در مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انجام شد، گفت: صیانت از آرای مردم وظیفه شرعی و قانونی ستاد انتخابات است.

خبرگزاری میزان - سید محمدتقی شاه‌چراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی، گفت: در حوزه اجرایی انتخابات آمادگی‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است به‌طوری‌که امروز از زمان‌بندی اجرایی جلوتر بوده و در بازدید‌های میدانی از ستاد انتخابات استان‌ها به دنبال فراهم کردن آمادگی کامل همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند هستیم.

وی اظهار کرد: نسبت به سال ۹۸ در سراسر کشور بیش از چهار هزار شعبه اخذ رأی اضافه شده تا شرایط برای رأی‌گیری در شعب پُرتراکم تسهیل شود.

رئیس ستاد انتخابات، تصریح کرد: به عنوان مجریان انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی ما صیانت از آرای مردم است و قدم برداشتن در مسیر عمل کردن به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصا امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت یک وظیفه جدی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره موضوع تغییر حوزه انتخابیه نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز خاطرنشان کرد: ضوابط تغییر حوزه انتخابیه، طبق قانون به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و اگر نامزد‌ها درخواست و یا سؤالی در این موضوع دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

شاه‌چراغی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات، گفت: قسمتی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک تقریباً در مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: طبق تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه که دارای تعدد کرسی هستند، پیش‌بینی شده و در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر نیز رأی‌گیری به صورت الکترونیک خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور، گفت: شرایط استان مرکزی نیز بیان‌گر تلاش دست‌اندرکاران انتخابات است که زمینه را برای حضور پرشور مردم فراهم می‌کند.

در این نشست استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران استان نیز به تشریح اقدامات و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *