صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر صمت: تعرفه واردات خودرو برقی به یک درصد رسید/ رونمایی از ۸ خودرو برقی داخلی به‌زودی

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۵۴۹۲۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از ۸ خودرو جدید برقی داخلی به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: تعرفه واردات خودرو‌های برقی به کشور را به یک درصد رساندیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت صمت، عباس علی‌آبادی روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از ۱۹۸ دستگاه تاکسی برقی پایتخت اظهار کرد: دانش برقی‌سازی سال‌هاست وارد کشور شده، اما در ورود و توسعه این خودرو‌ها غافل شدیم.

وی افزود: دولت سیزدهم مصمم است خودرو‌های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهر‌های کشور فعالیت کنند و از سوی دیگر مردم را با مزایای استفاده از خودرو‌های برقی آشنا کند.

مردم نگران کیفیت خودرو‌های برقی داخلی نباشند

وزیر صمت تاکید کرد: به لحاظ کیفی خودرو‌های برقی تولیدی از بهترین‌ها در نوع خود هستند و خودروسازان نیز مسوولیت نگهداری و خدمات پشتیبانی این خودرو‌ها را بر عهده دارند لذا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

علی‌آبادی تاکید کرد: با برنامه و دقت در مسیر برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس) قرار داریم و در این زمینه خودروسازان با دقت و کیفیت در حال تولید هستند.

هشت خودرو برقی داخلی به‌زودی رونمایی می‌شود

وزیر صمت با بیان اینکه به‌زودی هشت خودرو جدید برقی را رونمایی خواهیم کرد، گفت: این در حالی است که بسیاری از کارخانه‌های ماشین سازی دنیا تولید خودرو‌های بنزینی را تعطیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خودرو‌های برقی ۲ نسل دارند، افزود: خودرو‌های امروزی به باتری‌های با راندمان بالا وابسته است و این باتری‌ها تا حدودی به کار کمک می‌کنند البته خودرو‌های امروزی بهترین نیستند، اما جزو خوب‌ها هستند.

علی‌آبادی با اشاره به تعرفه واردات خودرو و اینکه سال‌هاست که گران است، اظهار کرد: ما تعرفه خودرو برقی را به یک درصد رساندیم تا ثابت شود دولت به فکر کمک به مردم است.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خودرو‌های گازسوز خوب هستند و مزیت آن‌ها برای کشور ما عدم مصرف بنزین است، اما با این خودرو‌ها نمی‌توان هوای شهر را پاک کرد، اما خودرو‌های برقی این مزیت را دارند که تولید آلودگی نکنند البته مسایل خاص خود را خواهند داشت و شهرداری باید به فکر چگونگی بازیابی باتری این خودرو‌ها باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *