صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی/ لزوم پاسخگویی بیشتر به بیمه گذاران

۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۴۳۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
سامانه‌های پاسخگویی مردمی و رسیدگی به شکایات در واقع، پیشخوان صنعت بیمه به شمار می‌رود و این ماموریت باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش گروه اقتصاد ، غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی بیان کرد: صبوری در پاسخگویی و تسلط بر آیین نامه‌ها و قوانین از ارکان اصلی این مرکز است و گردانندگان این مرکز باید در این مسیر تلاش کنند.

وی ­با ابراز خرسندی از سرعت و دقت در پاسخگویی کارکنان این سامانه، تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که ضریب شکایت مردمی کاهش پیدا کند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این صنعت بالا برود.

رئیس کل بیمه مرکزی به تاثیرات مثبت پاسخگویی صحیح و جامع صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص رشته بیمه‌های زندگی اشاره کرد و گفت: مزایا و قابلیت‌های رشته بیمه‌های زندگی هنوز برای بسیاری از آحاد جامعه مبهم و غیرشفاف است و باید به گونه‌ای اطلاع رسانی کنیم که جامعه با این رشته مهم بیمه‌ای آشنایی کامل پیدا کند.

سلیمانی ­­از کسب رضایت همگانی و جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه بزرگ صنعت بیمه یاد کرد و با اشاره به تماس‌های فریبکارانه برخی از افراد سودجو با جعل نام بیمه مرکزی، افزود: هر گونه سوء استفاده تحت عنوان نهاد ناظر و جعل عناوین صنعت بیمه جرم است و هیچ شخص یا نهادی حق ندارد در امر بیمه گری مداخله کند.

افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی

این سامانه با هدف دریافت پیام ها، شکایات و دیدگاه‌های مردمی و ارائه پاسخ در سریع‌ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه اندازی شد.

شهروندان می‌توانند در ساعات غیراداری و روز‌های تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه‌ای مورد نیاز خود از قبیل: اطلاعات شبکه فروش شرکت‌های بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای، میزان حق بیمه‌ی بیمه اجباری شخص ثالث، نحوه و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه‌های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه، نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه‌ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت کنند.
 
گفتنی است؛ ​ این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان ایشان راه اندازی شده و قادر است همه ­اطلاعات مربوط به انواع بیمه نامه، شفاف سازی اطلاعات و رفع ابهام‌های بیمه‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *