صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت ثبت کد جریمه معاینه فنی در تمام دوربین‌های مکانیزه

۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۵۳۷۴۸
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران از واحد سیار معاینه فنی شهید دادمان و مرکز معاینه فنی نیایش بازدید کردند.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، در بازدید از خط معاینه فنی سیار شهید دادمان، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به معاینه فنی سیار گفت: از چند ماه گذشته ۸ خط سیار معاینه فنی راه اندازی شده است و درحال حاضر ۱۵ خط معاینه فنی سیار وجود دارد و ۱۷ مرکز ثابت است.

وی با اشاره به مکان یابی افتتاح خطوط سیار معاینه فنی گفت: سعی شده تا در نقاط بی‌دفاع شهری خطوط معاینه فنی افتتاح شوند برای مثال در منطقه یک و زیر پل ارتش خط معاینه فنی راه اندازی شده است و در این فضا که در گذشته با معضلات اجتماعی و بعضا حضور معتادین متجاهر روبرو بود اکنون دو خط معاینه فنی مستقر و از فضای ناامن تبدیل به یک فضای امن شده است.

مالکی اظهار کرد: در مراکز سیار آزمون معاینه فنی برتر هم انجام می‌شود همچنین نسل جدیدی از خطوط معاینه فنی تحت عنوان پرتابل، تا پایان بهمن ماه ایجاد می‌شوند، خطوط پرتابل قابلیت جا به جایی دارند و می‌توانند در مراکز مختلف مستقر شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران درخصوص هزینه افتتاح خطوط معاینه فنی بیان کرد: هزینه راه اندازی خطوط معاینه فنی پرتابل ۵ میلیارد تومان و خطوط معاینه فنی سیار ۲ میلیارد تومان است و روزانه ۸۰ الی ۱۰۰ دستگاه خودرو در مراکز معاینه فنی سیار پذیرش می‌شوند.

وی گفت: این قابلیت وجود دارد که تمام پلاک‌های تهران در مراکز معاینه فنی تهران ارزیابی شوند و در سال جاری ۳۰ درصد از خودرو‌های مراجعه کننده رد شده‌اند که ۱۰ درصد خودرو‌های سبک به دلیل گاز‌های خروجی و ۷ درصد به دلیل مشکلات ترمز بوده‌اند و ۲۲ درصد خودرو‌های سنگین نیز به دلیل تست ترمز رد شده‌اند.

مالکی گفت: تاکسی‌های تهران بیشتر تمایل دارند خارج از تهران معاینه فنی را دریافت کنند و متاسفانه از ۳ میلیون موتور سیکلت تنها ۵۰۰ دستگاه معاینه فنی گرفته اند و البته برای تشویق موتورسواران قرار است در ماه‌های پایانی سال موتورسواران بصورت رایگان پذیرش شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران بیان کرد: به منظور افزایش اثر بخشی معاینه فنی در بحث کاهش الودگی هوا و تصادفات از وزارت کشور درخواست کرده‌ایم تا خودرویی که در مراکز معاینه فنی تهران رد می‌شود دیگر نتواند در سایر مراکز معاینه فنی کشور اقدام کند همچنین خطوط ویژه جهت مادر و کودک با محوریت خانواده و افراد توان یاب ایجاد شده است و ۱۰ خط معاینه فنی امسال اورهال خواهند شد.

وی درخصوص صدور گواهی معاینه فنی آنلاین بیان کرد: این طرح ارائه شده است، اما پلیس معتقد است به دلیل عدم وجود سامانه‌های آنلاین در کشور وجود برگه معاینه فنی الزامی است.

در ادامه بازدید سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص وضعیت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: حجم تحولات و تغییرات این ستاد مثبت بوده است البته این به معنای نبود مشکل نیست. وی ادامه داد: مطابق با گزارشات کمتر از نیمی از خودرو‌های تهران برای معاینه فنی به ستاد مراجعه می‌کنند که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و یکی از این دلایل الزام به دریافت عوارض قبل از ارائه خدمات معاینه فنی است، رانندگان از معاینه فنی بهره شخصی نمی‌برد بلکه رفع اشکالات به نفع جامعه است.

تشکری هاشمی با اشاره به دوربین‌های شهری که در خدمت معاینه فنی هستند اظهار کرد: تعداد کمی از دوربین‌های پردازش تصویری تخلفات معاینه فنی را ثبت می‌کنند که باید این سرویس برای کلیه دوربین‌ها برقرار شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: الزاما خودرو‌های پایتخت باید از مراکز تهران که دقت و صحت بالایی دارند استفاده شود و علاوه بر این موضوع راه‌اندازی مراکز پرتابل و افزایش دسترس پذیری معاینه فنی‌های سیار نیز باید مورد پیگیری قرار گیرند.

وی گفت: تا پایان سال فرصت چندانی باقی نمانده است و هرچه زودتر باید اورهال خطوط معاینه فنی انجام شود افزایش ماموریت‌ها برای تولید درآمد تا جایی که به اصل ماموریت آسیبی وارد نشود خوب است، اما اصل نباید قربانی فرع شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید از منابع شهر استفاده کرد گفت: شاید بتوان در بلند مدت از کاربری زمین‌های معاینه فنی استفاده بهتری داشت و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *