صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کره جنوبی مصرف گوشت سگ را ممنوع کرد

۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۳۷۳۸
پارلمان کره جنوبی لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن مصرف گوشت سگ ممنوع خواهد بود.

خبرگزاری میزان - پارلمان کره جنوبی لایحه‌ای را برای پایان دادن به فروش و مصرف گوشت سگ تصویب کرد.

به گزارش رویترز، تصویب این لایحه رویه بحث‌برانگیز مذکور را که برای قرن‌ها ادامه داشت، غیرقانونی می‌کند.

خوردن گوشت سگ به‌عنوان راهی برای بهبود استقامت در تابستان مرطوب کره جنوبی تلقی می‌شد. اما در حال حاضر خوردن گوشت سگ، با توجه به اینکه بیشتر کره‌ای‌ها سگ‌ها را حیوان خانگی می‌دانند و انتقاد از نحوه کشتن سگ‌ها افزایش یافته، بسیار کاهش یافته است. معمولا، کره‌ای‌های مسن از خوردن گوشت سگ حمایت می‌کنند.

فعالان می‌گویند که بیشتر سگ‌ها با استفاده از برق یا با استفاده از طنابی که به دور گردن آن‌ها آویخته می‌شود، کشته می‌شوند. اگرچه پرورش‌دهندگان سگ و تاجران می‎گویند که پیشرفت‌هایی در انسانی‌تر کردن کشتار انجام شده است.

حمایت از این ممنوعیت در زمان ریاست‌جمهوری یون سوک‏‎یول افزایش یافته است. یون خود شش سگ و هشت گربه را در اقامتگاهش نگهداری می‌کند. 

این لایحه که از سوی حزب حاکم پیشنهاد شده بود، پس از تصویب کمیته کشاورزی با ۲۰۸ رای موافق و ۲ رای ممتنع در پارلمان به تصویب رسید. 

این قانون پس از سه سال مهلت اجرایی خواهد شد. نقض این قانون تا سه سال زندان یا ۳۰ میلیون وون (۲۲ هزار و ۸۰۰ دلار) جریمه خواهد داشت. 

بورامی سئو، یک کارشناس در زمینه حیوانات، گفت: این لایحه پایانی بر پرورش و کشتار سگ‌ها برای مصرف انسان است. ما به نقطه‌ای مهم رسیده‌ایم که میلیون‌ها سگ را از این صنعت نجات دهیم.

براساس نتایج نظرسنجی اندیشکده مستقر در سئول، بیش از ۹۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که در سال گذشته گوشت سگ مصرف نکرده‌اند و حدود ۹۳ درصد گفتند که در آینده از خوردن این نوع گوشت خودداری خواهند کرد.

تلاش‌های قبلی برای ممنوعیت فروش و مصرف گوشت سگ در مواجهه با اعتراضات صنعت پرورش و فروش این نوع گوشت شکست خورده بود. 

در ماه نوامبر، گروهی متشکل از حدود ۲۰۰ نفر از پرورش‌دهندگان سگ برای مصرف، تجمعی در نزدیکی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی برگزار کرده و خواستار جلوگیری از تصویب این لایحه شده بودند.

وزارت کشاورزی کره جنوبی تخمین زده است که از آوریل ۲۰۲۲ تاکنون حدود هزار و ۱۰۰ مزرعه ۵۷۰ هزار سگ را پرورش دادند تا گوشت آن‌ها در حدود هزار و ۶۰۰ رستوران سرو شود.

یک انجمن کره‌ای، ائتلافی از پرورش‌دهندگان و فروشندگان گوشت سگ، گفت که این ممنوعیت بر ۳ هزار و ۵۰۰ مزرعه برای پرورش ۱.۵ میلیون سگ و همچنین ۳ هزار رستوران تاثیر خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *