صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

در حاشیه جلسه هیئت دولت|

ایمنی سکوهای فعال در حوزه حمل و نقل باید تامین شود/ امنیت مرزها به طور جدی مورد توجه است

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۷۵۲۶۹۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور درباره هک سایبری یکی از اپلیکیشن‌ها فعال در حوزه حمل و نقل گفت: پلیس فتا، پدافند غیر عامل و وزارت ارتباطات مسئول هک اپلیکیشن‌ها هستند و بر اساس دستورالعمل صادره ایمنی اطلاعاتی که در اختیار دارند را باید تامین کنند.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات اسفندماه بیان کرد: هرچه به سمت روزهای انتخابات نزدیک می‌شویم توجهات به این‌موضوع بسیار بیشتر می‌شود. سخنان ارزشمند و تاکیدات رهبرانقلاب برای مشارکت گسترده تحرکات خوبی را بوجود آورده است و امیدواریم همانطور که رهبرمعظم انقلاب مطالبه داشتند شاهد رقابت همه جناح‌های سیاسی و مشارکت گسترده مردم باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات فرصت کم‌نظیری برای ملت است که با حضور قوی می‌توانند یک مجلس قوی را رقم‌بزنند گفت: منتظر هستیم روز‌های آینده اسامی داوطلبان توسط هیئت مرکزی نظارت اعلام شود و این‌می تواند انتخابات را در مسیر حرکت قوی‌تر و بهتری قرار دهد.

وی درباره امنیت مرزها اظهار کرد: امنیت مرز‌ها حتما مورد توجه جدی هست، اما برخی مناطق جنوب شرق صعب العبور است و تروریست‌های حمایت شده توسط دست‌های خارجی بعضا از آن سوءاستفاده می‌کنند انتظار ما از کشور همسایه این است که اجازه ندهند آنها در مرز پایگاه داشته باشد و با این‌ها برخورد جدی شود. حافظان مرز اعم از فراجا و سپاه در تامین امنیت مرز کوشا هستند. اما از نظر جغرافیای خاص مرزها تروریست‌های از آن سوءاستفاده می‌کنند.

وحیدی گفت: قبلا با پاکستانی‌ها صحبت داشتیم، قول‌هایی داده بودند و همچنان دنبال می‌شود. امیدواریم بتوانند پایگاه‌های تروریست‌ها در خاک خود را از بین ببرند. جمهوری اسلامی مصمم است و تلاش جدی برای دستگیری تروریست‌ها صورت گرفته است.

وزیر کشور درباره مسدود شدن حساب برخی اتباع خارجی افزود: این گزارش باید بررسی شود اما آنچه برای ما مهم است برای اتباع خارجی شرط داشتن حساب بانکی، مجار بودن حضور هست و بعدا تخصیص به آن حساب بر اساس فرآیند‌ها هست. اگر بر اساس آن فرایندها باشد مشکلی نخواهند داشت.

وی درباره هک سایبری یکی از اپلیکیشن‌ها فعال در حوزه حمل و نقل گفت:  پلیس فتا، پدافند غیر عامل و وزارت ارتباطات مسئول هک اپلیکیشن‌ها هستند و بر اساس دستورالعمل صادره ایمنی اطلاعاتی که در اختیار دارند را باید تامین کنند. درباره سکویی که هک شده باید ایمنی تامین شود.

وحیدی درباره ساماندهی صنایع دستی بیان داشت: از شهرداران خواسته شده است تا در هر شهری برای فروش محصولات صنایع دستی محلی را به عنوان بازارچه اختصاص دهند تا مردم عزیز به ویژه بانوان بتوانند محصولات خود را ارائه بدهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آیا هر نماینده در انتخابات می‌تواند بالای صندوق رای خود نماینده‌ای داشته باشد گفت: اشکالات اجرایی برای این روش وجود دارد چرا که در یک شهر ممکن است تعداد زیادی کاندید وجود داشته باشد این امر مشکلی است، ما تلاش خواهیم کرد به نحوی نظارت برای داوطلبین در انتخابات فراهم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *