صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر تدوین شد

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۲۲۶۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مصطفی حاجی‌رضایی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به مشارکت ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف در ساماندهی و تسهیل سفر‌های دریایی، اظهار کرد: طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شده است.

گفت: در تدوین طرح تسهیل سفر‌های دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳، تعیین محدوده و مسیر‌های تردد شناور‌های هدف طرح، برگزاری نشست فنی تیم‌های عملیاتی و فعالان طرح، بازرسی و بازدید به منظور اطمینان از ایمنی محدوده و شناور‌های طرح و صدور مجوز فعالیت و گواهینامه فنی و ایمنی معتبر برای شناور‌های طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: هشت ایستگاه مخابراتی، شش پایگاه جستجو و نجات با استقرار شش فروند شناور جستجو و نجات (پنج فروند قایق ناجی و یک فروند قایق سار) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه گردشگری دریایی قلمداد می‌شود.

حاجی رضایی یادآور شد: پایگاه‌های جست و جو و نجات دریایی استان بوشهر در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

وی افزود: همچنین به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تاخیر در پاسخ گویی به اضطرار‌های دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش شماره در دسترس گردشگران قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *