معاونان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۰ نفر از مراجعان رسیدگی کردند
خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگیهای لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بیواسطه مسئولان قضایی با مردم، معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه امروز (شنبه ۹ دی ماه) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافتند و با ۲۰ نفر از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پروندههای آنها رسیدگی کردند.
در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ارتباط با برخی پروندهها و درخواستهای مطروحه در چارچوب قانون دستور پیگیری به مراجع مربوطه را صادر و در خصوص تقاضای مراجعان برای درخواست اعاده دادرسی ارشادات لازم را ارائه کردند.
یکی از معاونان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در حاشیه این ملاقات مردمی اظهار کرد: برخی مراجعان در این ملاقات مردمی ارشاد حقوقی شدند و رفع ابهام در خصوص برخی سوالات مطرح شده از سوی متقاضیان به لحاظ پیچیدگیهای رسیدگیهای قضایی و اینکه بعضاً موضوعات مربوط به پروندههای کثیرالشاکی میشود، صورت گرفت.
وی افزود: مراجعان در این ملاقات مردمی از اطاله دادرسی گلایه داشتند بنابراین به آنها توضیحاتی داده شد که به جهت تعدد زیاد اطراف پرونده و یا کارشناسیها و استعلاماتی که لازم است انجام شود موضوعات بعضاً قدری ممکن است زمان بر باشد بنابراین شفاف سازی صورت گرفت.
معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: برای استیفاء حقوق پروندههایی که روند رسیدگی به آنها طولانی شده است مقرر شد از ظرفیت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه بهرهمند شویم و از راهنمایی آن ها، جلسات مساعدتی و مشورتی حقوقی که برگزار میکنند به رفع مشکلات اینگونه پروندهها کمک کنیم.
وی افزود: برخی از مراجعان در این ملاقات مردمی تقاضا داشتند که نظارت بر روند رسیدگی پروندههای آنها از ابعاد مختلف صورت گیرد تا از مسیر واقعی و رسیدگی قانونی خارج نشود که در این زمینه نیز مطالعات لازم انجام شد و دستورات مقتضی خطاب به بخشهای مختلف حفاظت اطلاعات قوه قضاییه صادر شد.
انتهای پیام/