صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار احداث می‌شود

۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹:۵۷
کد خبر: ۴۷۵۱۵۶۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه‌وشهرسازی از تکمیل فاز دوم بندر شهید بهشتی خبر داد و گفت: تکمیل پروژه ریلی زاهدان به چابهار به ارزش این بندر خواهد افزود.

خبرگزاری میزان _ مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی، در حاشیه جلسه امروز هیئت‌دولت با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است، اظهار کرد: دیروز ۸۱۰۰ میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد بستیم و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی همچنین از آغاز برخی از پروژه‌ها در بندر شهید بهشتی خبر داد و گفت: در روز گذشته همچنین حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید.

بذرپاش با تاکید بر اینکه فاز دوم بندر شهید بهشتی به کنسرسیوم شرکت‌های داخلی با محوریت شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی واگذار شده است، اعلام کرد: در تلاش هستیم فاز دوم این پروژه به وسعت ۴۰ هزار هکتار هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وزیر راه‌وشهرسازی درباره اهمیت بندر شهید بهشتی گفت: این بندر ارزش بالایی در حوزه ترانزیت کالا دارد، اما با تکمیل پروژه ریلی زاهدان به چابهار به ارزش این بندر خواهد افزود و دسترسی ما را به آب‌های آزاد بین‌المللی را افزایش خواهد یافت.  

وی همچنین به تکمیل پروژه ریلی زاهدان به چابهار اشاره کرد و گفت: بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور این پروژه است که تلاش می‌کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه به طول کامل به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه افزود: این پروژه با کوه‌های سختی مواجه بوده اما ۳۹ رشته تونل در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

بذرپاش درباره راه‌سازی در استان سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راه‌سازی در استان سیستان‌وبلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا است و با اجرای این پروژه‌ها، این استان به کارگاه بزرگ راه‌سازی تبدیل شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری محور دوم ترانزیتی آستارا به کشور آذربایجان خبر داد و اعلام کرد: این پروژه در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و بار ترافیکی این منطقه را کاهش خواهد داد. 

وزیر راه‌وشهرسازی از رشد بیش از ۴۰ درصدی در حوزه حمل‌ونقل در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار براساس اعلام معاون نخست‌وزیر کشور آذربایجان که مسئول کمیته مشترک است، اعلام شده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *