صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

علت کاهش سرعت اینترنت چیست؟

۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸:۰۴
کد خبر: ۴۷۵۱۵۴۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علت کاهش سرعت اینترنت را ظرفیت پایین شبکه دانست و اعلام کرد: اپراتور‌ها به علت کاهش درآمد‌ها و افزایش هزینه‌ها امکان توسعه ظرفیت شبکه را ندارند.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در پاسخ به میزان درباره علت کاهش سرعت اینترنت اظهار کرد: کاهش سرعت شبانه اینترنت به‌دلیل ظرفیت پایین شبکه است و اپراتورها اعلام کرده‌اند که به‌دلیل کاهش درآمدهایشان امکان افزایش ظرفیت را ندارند.

وی در ادامه افزود: در تلاش هستیم از اپراتورها برای افزایش ظرفیت، در صورت افزایش قیمت، تعهداتی را اخذ کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: به‌دنبال سود اپراتور نیستیم، به‌دنبال افزایش کیفیت هستیم. اپراتور‌ها مدت‌هاست که درخواست افزایش تعرفه دارند.

زارع‌پور در ادامه افزود: برخی اپراتور‌ها امکان حفظ وضع موجود را توجه به شرایطی که وجود دارد نیز ندارند لذا درخواست افزایش تعرفه داشتند.

وی تاکید کرد: اگرچه از سال ۹۶ تعرفه‌ها تغییر نکرده، اما سازمان تنظیم مقررات شروطی را برای افزایش قیمت مشخص کرده است. هنور تصمیمی گرفته نشده است، اما قطعا افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را نمی‌پذیریم.

علت قطعی اینترنت در تهران چه بود؟

زارع‌پور با اشاره به قطعی اینترنت در روزهای گذشته، اعلام کرد: به‌علت ایجاد مشکل در مرکز مخابرات استقلال اینترنت در تهران دچار اختلال شد که این اتفاق مشکل خاصی نبوده و مخابرات نیز طی اطلاعیه از مردم عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *