صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگوی ایران و ترکیه با محوریت گسترش روابط اقتصادی

۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۱۰۹۸
معاون وزیر خارجه ترکیه در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بر عزم و اراده جدی دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی دوجانبه تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - احمد ییلدیز، معاون وزارت خارجه ترکیه که برای برگزاری نشست مشورت‌های سیاسی معاون‌های وزیران امور خارجه دو کشور و شرکت در کنفرانس بین‌المللی فلسطین به تهران سفر کرده با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، معاون‌های وزیران امور خارجه دو کشور با اشاره به اراده جدی رهبران برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین و هدف‌گذاری ارتقای حجم تجارت به ۳۰ میلیارد دلار در سال، طیف گسترده‌ای از موضوع‌ها را در زمینه همکاری‌های پولی- بانکی، گمرکی، ترانزیت و حمل‌ونقل، توسعه تجارت مرزی و رفع موانع ارتقای حجم تجارت، همکاری در زمینه انرژی، گاز و برق و سرمایه‌گذاری‌های مشترک مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود در تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان -گوربولاغ، اظهار کرد: لازم است مدیران پایانه‌های دو طرف با دیدار‌های مستمر تدابیر لازم را برای تسریع در اتمام فعالیت‌های عمرانی و  پیش‌بینی اقدام‌های جایگزین برای تردد کامیون‌ها در طول دوره بازسازی اتخاذ کنند تا مشکلات به وجود آمده تقلیل یابد.

صفری همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه، نقش مکمل و نیاز متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل‌ونقل، بر ضرورت همکاری‌های بیشتر بین وزارت‌خانه‌های ذیربط دو طرف تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه ترکیه نیز با توجه به اهمیت همکاری‌های بیشتر وزرارت‌خانه‌های تخصصی دو کشور، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت خوبی برای طرح و پیگیری موانع موجود و جست‌وجوی راه‌حل‌ها توصیف و راهبری وزارت خارجه‌های دو کشور و تشویق نهاد‌های تخصصی برای همکاری سازنده را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *