آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده
خبرگزاری میزان - هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (الف) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، آیین نامه اجرایی این بند را تصویب کرده است.
آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده
ماده ۱ - سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ده درصد (۱۰ %) از سهم عوارض و جریمههای مربوط به موضوع ماده (۷) و بندهای (ب) و (پ) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را پس از کسر کسورات قانونی، به تفکیک به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) واریز نماید.
ماده ۲ - عوارض موضوع این آیین نامه براساس شاخصها و ترتیبات زیر میان شهرداری ها، دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع میگردد:
الف - سهم کل شهرداریهای مشمول = f/j.
ب - سهم کل دهیاری ها= g/j.
پ - سهم مناطق عشایری و فاقد دهیاری= h+i) /j).
دهیاری M= (۱/) نرمالایز a+b+d) شهری، M= () نرمالایز /۱a+b+c+e)), Z=k۱*a+k۲*
سهم هر شهرداری =z* (k۳*c+k۴*e)
= سهم هر دهیاری z*k۵*d
سهم مناطق عشایری و فاقد دهیاری =z*جمعیت مناطق عشایری و فاقد دهیاری
۱ - a: شاخص معکوس توسعه انسانی.
۲ - b: شاخص معکوس سرانه عوارض ارزش افزوده.
۳ - c: شاخص معکوس سرانه بودجه عمرانی شهرداری ها.
۴ - d: شاخص معکوس سرانه بودجه دهیاری ها.
۵ - e: شاخص معکوس سرانه درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمانی شهرداری.
۶ - f: جمعیت شهری (به جز شهرهای مراکز استان ها).
۷ - g: جمعیت روستاهای دارای دهیاری.
۸ - h: جمعیت روستاهای فاقد دهیاری.
۹ - i: جمعیت مناطق عشایری.
۱۰ - j: جمعیت کشور (به جز شهرهای مراکز استان ها).
۱۱ - M: شاخص تعیین شهرداریها و دهیاریهای مشمول.
تبصره ۱ - وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) موظف است نسبت به تعیین ضرایب kn اقدام نموده و سهم شهرداری ها، دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری را همه ساله اعلام نماید. شهرداریها و دهیاریهایی که میزان شاخص M آنها از میانگین کشوری کمتر باشند مشمول دریافت عوارض موضوع این آیین نامه خواهند بود.
تبصره ۲ - سازمان امور مالیاتی کشور گزارش توزیع عوارض واریزی قانون مالیات بر ارزش افزوده را به صورت بر خط به تفکیک دهیاری، شهرداری و فرمانداریها در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) قرار دهد.
تبصره ۳ – شهرداریها و دهیاریها موظفند همه ساله نسبت به ثبت اطلاعات بندهای (۳)، (۴) و (۵) در سامانهای که سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام میکند، اقدام نمایند.
ماده ۳ - سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور موظف است با رعایت ماده (۲) این آیین نامه، نسبت به پرداخت وجوه در چهارچوب سرفصلهای زیر اقدام نماید:
۱ - کمک به بهبود عبور و مرور
۲ - کمک به اجرای طرحهای توسعه عمرانی و خدماتی و زیست محیطی.
۳ - کمک به تجهیز شهرداریها و دهیاریها به ماشین آلات عمرانی، خدماتی و فناوری اطلاعات
۴ - پرداخت بخشی از سود تسهیلات دریافتی از مؤسسات و بانکها توسط شهرداریها و دهیاریها برای اجرای طرحهای درآمدزا.
۵ - کمک به کارآفرینی اجتماعی.
۶ - کمک به بودجه هزینهای شهرداریهای شهرهای کمتر از (۵۰) هزار نفر و دهیاری ها.
تبصره ۱ – هزینه کرد اعتبارات توسط شهرداریها و دهیاریها بر اساس شیوه نامههای ابلاغی توسط وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) صورت میپذیرد.
تبصره ۲ - در اجرای تبصره (۵) بند (ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، شهرداریها و دهیاریهای کشور مکلفند منابع بند (پ) ماده (۲۶) قانون یاد شده را در چهارچوب سیاستهای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی هزینه نمایند.
ماده ۴ - سهم مناطق عشایری به حساب ادارات کل امور عشایری هر استان و سهم روستاهای فاقد دهیاری به حساب فرمانداری شهرستان مربوط واریز تا مطابق قوانین و مقررات مربوط هزینه گردد.
ماده ۵ - نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه بر عهده وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) و نظارت بر نحوه عملکرد هزینه اعتبارات واگذار شده بر عهده معاونت امور عمرانی استانداریها میباشد. وزارت کشور (سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور) موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد اعتبارات را به سازمانهای برنامه و بودجه کشور و امور مالیاتی کشور ارایه نماید.
قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب
قانون اساسی +متن کامل قوانین و اصول
قانون مجازات اسلامی + متن کامل قوانین
انتهای پیام/