صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور در ۳۰ نمایندگی صادر می‌شود/ درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۵۰۷۴۴
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی درباره خدمات درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور پرداخت.

هاشم کارگر در گفت‌وگو با میزان به مناسبت روز ملی ثبت احوال، درباره ایجاد درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک (سامانه سهیم) گفت: با توجه به رویکرد اصلی سازمان ثبت احوال کشور، تحول در ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی، حرکت به سمت سازمانی هوشمند و ارائه خدمات به متقاضیان به صورت تمام الکترونیک، سامانه هویت ملی یکتای ایرانیان (سهیم) به عنوان درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور در شهریور ماه ۱۴۰۱ و همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این سامانه به عنوان درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور برای عموم قابل دسترس بوده و به جهت سهولت در ارائه خدمات به شهروندان نسخه مبتنی بر تلفن همراه آن نیز طراحی شده است، ادامه داد: از جمله خدمات قابل ارائه در این سامانه پایگاه اطلاعات خانواده، پایگاه اطلاعات خانوار، ثبت نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، انتخاب نام، درخواست صدور گواهی تجرد، اخبار و اطلاعیه‌ها، ثبت شکایات، درخواست تغییر نام و تغییر نام خانوادگی، رونوشت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، صدور پروانه ارائه خدمات ثبت احوال، صدور گواهی نامه مدیر فنی دفاتر پیشخوان، پیگیری درخواست‌ها، مدارک پیدا شده، رونوشت وفات، رونوشت وفات اتباع، هیئت حل اختلاف، قوانین و مقررات و پیگیری است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین درباره صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، تاکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده است که با هماهنگی‌های سازمان ثبت احوال و وزارت امورخارجه و برگزاری چندین نشست، زیرساخت‌های لازم فراهم و امکان صدور و تحویل کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور به‌وجود آمده است.

وی افزود: صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز و هم اکنون در ۳۰ نمایندگی فعال است، در حال حاضر نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه این روند در حال انجام است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *