صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مستندسازان ارزآور می‌شوند

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷:۳۱
کد خبر: ۴۷۵۰۳۹۸
رئیس سازمان سینمایی در بازدید از هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، از ارزآوری و فروش محصولات مستند به شبکه‌های خارجی و پلتفرم‌ها خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی عصر چهارشنبه، ۲۹ آذر ۱۴٠۲، از هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بازدید کرد. 

رئیس سازمان سینمایی در بازدید از جشنواره سینما حقیقت در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره «سینماحقیقت» هرساله بشکل کامل‌تر و سیاست‌گذاری بهتری می‌رسد. 

وی افزود: در پایان هر جشنواره نقاط ضعف و قوت آن بررسی شده و امروز می‌توان گفت یکی از ادوار درخشان این جشنواره را شاهد هستیم. 

خزاعی، اضافه کرد: چه از نظر تنوع موضوعی و حضور فیلم‌سازان این جشنواره پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و یکی از نکات این دوره حضور بانوان و آثاری است که به جشنواره «سینماحقیقت» وارد شده‌اند و نسبت به دیگر سال‌ها این حضور بانوان بی‌سابقه بود.

وی اظهار کرد: موضوعات آب و جمعیت شاید یکی از بیشترین آثاری هستند که در جشنواره مشاهده می‌کنیم و اتفاقا آثار قابل ملاحظه‌ای نیز هستند. 

رئیس سازمان سینمایی، توضیح داد: حضور مهمانان سرشناس خارجی نسبت به دیگر دوره‌های جشنواره نشانگر این موضوع است که جشنواره «سینماحقیقت» به هدف خود نزدیک شده است.

رئیس سازمان سینمایی در بخشی دیگر، گفت: سال گذشته ما درگیر مسائل مختلفی بودیم، اما امسال سینما به آرامش رسیده است و فرهنگ و هنر فضای آرام‌تری دارد، به همین دلیل شاهد جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، «سینماحقیقت»، جشنواره مهر سینمای ایران، جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و در آینده جشنواره فیلم فجر با حضور اکثریت هنرمندان خواهیم بود. 
 
دبیر سابق جشنواره فیلم فجر، گفت: برای نخستین‌بار در مرکز گسترش شاهد هستیم که امور استان‌ها به صورت مستقل فعالیت می‌کند.

وی افزود: از زمانی که در سازمان سینمایی مشغول به فعالیت شدم در حمایت از استان‌ها اهتمام داشتم. همانطور که اکنون تعداد آثاری که از شهرستان‌ها در جشنواره حضور دارند و آثاری که از سهرستان‌ها در مرکز گسترش وجود دارد به نسبت دیگر سال‌ها افزایس بسیاری داشته. 

خزاعی، اضافه کرد: به همین دلیل می‌توان گفت، برنامه‌ریزی ما به نتیجه نزدیک شده امیدوارم در حوزه سینمای حرفه‌ای هم با ابلاغ تهیه‌کننده استانی که در دستورکار قرار گرفته و به‌زودی صادر خواهد شد شاهد سال پررونقی در استان‌ها باشید. 

وی تصریح کرد: طبق برنامه مرکز گسترش پس از برگزاری جشنواره، در استان‌ها هم کارگاه‌هایی برگزار خواهد شد و هم کسانی که برگزیده شدند در اولویت هستند که تا آثار خود را برای سال بعد آماده کنند به این معنا که برگزیدگان جشنواره «سینماحقیقت» در اولویت هستند و تحت حمایت سال بعد قرار خواهند گرفت. 

خزاعی درباره حمایت از فیلمسازانی که فیلمی با موضوع غزه دارند، گفت: ما در جشنواره فیلم فجر بخشی خواهیم داشت درباره فلسطین و غزه و آثاری در آن بخش نمایش داده می‌شوند. 

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار میزان که مهمترین مشکل سینمای مستند مسائل اقتصادی است، برای حل این معضل چه برنامه‌ای دارید، گفت: چند اقدام در سازمان سینمایی درحال انجام است؛ یک اقدام از دولت قبل در حال انجام بود که به بحث مستندنگاری و روایت مستند‌ها برای وزارتخانه‌ها اختصاص داشت. طرحی تعریف شد که همه وزارتخانه‌ها که می‌خواهند از پیشرفت‌ها، محصولات، پروژه‌های خود مستندنگاری کنند از ظرفیت مستندسازان کشور استفاده کنند. به این معنا که با تایید سازمان سینمایی این اتفاق رخ دهد. این یکی از اقدامات مهم و بسیار بزرگ در جهت اشتغال مستندسازان است و مراحل اجرایی آن تقریبا طی شده است. مساله بعدی بحث راه‌اندازی پلتفرمی تخصصی است که ظرفیت جدیدی برای ارائه، عرضه و درآمدزایی اینگونه آثار خواهد بود. 

خزاعی، گفت: بحث دیگر ارائه این آثار به تلویزیون و حتی بازار‌های خارجی است و ما از مرکز گسترش خواستیم تا برنامه‌ریزی جدی در حوزه ارزآوری داشته باشند. طبق گزارشی که به من دادند ارزآوری و فروش محصولات مستند به شبکه‌های خارجی و پلتفرم‌ها وضعیت مطلوبی دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *