صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران انجام می‌شود

۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۰۲۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در نشست تخصصی جا به جایی و حمل و نقل هوشمند در روز دوم همایش بین المللی "تهران هوشمند" با اشاره به انجام روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران بر اصلاح الگوی حمل و نقل در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد ، نصرالله جهانگرد، در نشست تخصصی جا به جایی و حمل و نقل هوشمند در روز دوم همایش بین المللی "تهران هوشمند" با اشاره به انجام روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران بر اصلاح الگوی حمل و نقل در کشور تاکید کرد.
 
این نشست تخصصی امروز ۲۰ آذر ماه در برج میلاد با حضور نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی وحدت کار، عضو هیئت مدیره شرکت کنترل ترافیک و مدیرعامل های برخی شرکت ها برگزار شد.
 
نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در این نشست با اشاره به انجام روزانه ۱۸ میلیون سفر در تهران گفت: سفر‌های درون شهری برای کار، تحصیل، خدمات و تفریح انجام می‌شود. مداخله ما در بهینه شدن این سفر‌ها تنها در حوزه خدمات است.
 
وی در ادامه با اشاره به الگوی حمل و نقل عمومی در کشور گفت: شاید تاکسی تنها در کشور ما به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی و اشتراکی استفاده می‌شود. الگو‌های حمل و نقل به طور کلی باید در کشور تصحیح شود و هنگام تحلیل مسایل باید بدانیم عوامل شکل‌دهی به تصمیم ما از پدیده‌های مختلفی تاثیر می‌پذیرد و نمی‌توان تنها وجود تاکسی‌های اینترنتی را بدون توجه به کلیت شرایط نقد کرد.
 
جهانگرد در این نشست با تاکید بر تامین رفاه مردم در صورت مداخله در تصحیح الگوی حمل و نقل گفت: توجه کنیم حمل و نقل عمومی باید به سمتی رود که افزایش کیفیت زندگی مردم، کم کردن هزینه‌ها و تنوع خدمات باید در اولویت ما قرار گیرد.
 
در ادامه، محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست تخصصی با ارائه مثال‌هایی از مدیریت حمل و نقل عمومی در شهر‌های بزرگ دنیا گفت: در دنیا نیز برای کار تاکسی‌های اینترنتی چالش‌های اساسی وجود دارد. مثل رعایت ایمنی، مسئله داده و تحلیل آن، ایجاد فضای رقابت صحیح بین تاکسیرانی رسمی و اینترنتی، ارائه خدمات به افراد کم توان و ایفای نقش مکمل در کل سیستم حمل و نقل چند وسیله ای.
 
وی در ادامه گفت: شهر‌ها در این شرایط چند انتخاب دارند. اعمال کاهش مقررات در صنعت تاکسیرانی استاندارد و رسمی و یا الزام خدمات تاکسی‌های اینترنتی از قوانین و استاندارد‌های موجود، یا انجام ترکیبی از هر دو، انتخاب‌هایی است که وجود دارد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل یکی از شرکت های حمل و نقل در ادامه این نشست با اعلام آمادگی در همکاری با شهرداری تهران تهران گفت: ما برای انجام هماهنگی با شهرداری تهران و اعمال مواردی که دغدغه این نهاد است کاملا آماده هستیم. مواردی مثل استاندارد‌های فنی، سلامت خودرو و امنیت سفر مسایلی است که بر روی آن‌ها مذاکره و تغییرات لازم اعمال می‌شود.
 
سهیل مظلوم نیز با تاکید بر اینکه از تابستان آینده پرداخت نقدی عوارض حذف خواهد شد گفت: روش‌های در نظر گرفته شده برای این منظور شامل تگ RFID، کیف پول متصل به GPS، خوداظهاری، Video Trolling و پرداخت با توقف است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *