صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازگشت دوباره قهرمان المپیک به میادین کشتی/ اولویف: از باخت نمی‌ترسم!

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۰۲۰۹
موسی اولویف پس از بازگشت دوباره به میادین کشتی گفت: من از باخت نمی‌ترسم و یک چیز را می‌دانم که برای برنده شدن، باید سخت‌تر از دیگران تمرین کنید.

خبرگزاری میزان - شاید یکی از مهمترین خبر‌های دنیای کشتی در پایان سال ۲۰۲۳ بازگشت موسی اولویف، قهرمان روس المپیک توکیو و دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره کشتی فرنگی جهان به تشک مسابقات باشد. این فرنگی‌کار با قهرمانی در مسکو به تشک بازگشته است و اکنون در حال گذراندن تمرینات آماده‌سازی خود و رسیدن به فرم ایده آل برای مسابقات مهم پیش رو است.

اولویف درباره اینکه برخی اعتقاد دارند وقتی بعد از مکث طولانی به تشک برمی‌گردند از تشک منزجر می‌شوند، گفت: من قطعاً برای خودم تصمیم گرفتم که می‌خواهم دوباره تمرین کنم، می‌خواهم بجنگم، می‌خواهم مسابقه دهم و اگر چنین فرصتی وجود داشته باشد، تلاش خواهم کرد دوباره وارد تیم ملی و المپیک شوم. بله، وضعیت در وزن ما سخت است، آرتور سرکیسیان، مصدوم شد و من از این فرصت استفاده می‌کنم و برای او آرزوی بازگشت سریع به میادین دارم.

وی در پاسخ به این سوال که پس از قهرمانی در المپیک در هیچ مسابقه‌ای حاضر نشده و بازگشت دوباره پس از این مدت طولانی سخت نیست، عنوان کرد: من کم کم برای لذت خودم شروع به کار کردم. وقتی احساس کردم برای شروع آماده هستم، در مسابقات قهرمانی مسکو شرکت کردم و در سه مسابقه پیروز شدم. البته اصلا تشک را حس نکردم، نگران بودم. اکنون در اولین کمپ تمرینی، تمرینات خود را کامل می‌کنم و می‌خواهم طی تمرینات سخت با سطح تیم ملی روسیه برابری کنم.

قهرمان کشتی فرنگی المپیک درباره اینکه آیا در مسابقات پیش رو به میدان خواهد رفت، گفت: قطعا شروع مسابقات از ابتدای سال نوی میلادی خواهد بود که مربی آن را تعیین می‌کند. فکر می‌کنم در پایان اردوی تمرینی، بفهمم دقیقاً کجا مسابقه خواهم داد، اما رقابت‌های اصلی در مسابقات کرواسی و قهرمانی روسیه است. شاید در یکی از این مسابقات روی تشک بروم.

وی درباره حال و هوای تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: من بیش از دو سال است که در مسابقات حضور نداشتم و در این مدت تیم ما تقریباً به طور کامل تجدید شده است. تمام این مدت در کمپ تمرینی نبودم، درس می‌خواندم، کار می‌کردم و حالا که به اردوی تمرینی رسیدم، متوجه شدم که بیشتر کشتی‌گیران را نمی‌شناسم. دو سالی که تیم ما از میادین بین‌المللی دور بود، تغییر نسل صورت گرفته است و اکنون در مرحله بازگشت به میادین هستیم. تیم پس از وقفه جدی به مسابقات جهانی رفت و تجربه لازم را نداشت، اما مطمئنم که کار به درستی در حال انجام است و در مسابقات بعدی به‌خوبی ظاهر خواهد شد. کشتی‌گیران روسیه بالاترین سطحخ خود را نشان خواهند داد و موقعیت پیش روی خود را دوباره به دست خواهند آورد.

فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم روسیه افزود: ورزش ما پیچیده و خاص است و وقتی دو سال است در بالاترین سطح مسابقه نداده‌اید، نشان دادن فوری نتایج چندان آسان نیست، حتی اگر برای یک هفته تمرین نکرده باشید، به مراتب ممکن است دشوارتر باشد. اما اکنون ما هر فرصتی داریم تا با شرکت در مسابقات بین‌المللی، بلیت بازی‌های المپیک را بدست آوریم و در پاریس مدال‌آوری کنیم.

اولویف تاکید کرد: من از باخت نمی‌ترسم، هیچ‌کسی از این مصون نیست، اما یک چیز را می‌دانم برای برنده شدن و برای اینکه بهتر از هر کس دیگری بجنگید باید بیشتر تمرین کنید. من به خودم اطمینان دارم وگرنه به تشک باز نمی‌گشتم. احساس می‌کنم می‌توانم در مهمترین میدان زندگی رقابت کنم، هیچکس شکست را نمی‌خواهد و من نیز آن را دوست ندارم.

وی درباره اینکه چرا مدتی از کشتی دور بوده است، گفت: خیلی جالب بود، دنده را عوض کردم، از کشتی فاصله گرفتم و حالا می‌خواهم به تمریناتم بازگردم. وارد دانشگاه شدم و اکنون پس از آموزش باید در آزمون‌ها و امتحانات شرکت کنم، علاوه بر این، مهم است که کشتی مانند سایر ورزش‌ها توسعه یابد. بله، اکنون باید یک ورزشکار فعال باقی بمانم، اما حتی زمانی که حرفه‌ام را تمام کنم، از کشتی دور نمی‌شوم و به آن به‌عنوان یک گزینه نگاه نمی‌کنم. در حال حاضر، در کمپ آموزشی، من و مانتسیگوف مسن‌ترین کشتی‌گیران هستیم، اگرچه به نظر می‌رسد همین دیروز جوان بودیم و به ما چشم امیدوارتری داشتند، زمان به سرعت می‌گذرد. هنوز هم ازدواج نکرده‌ام، اما قصد ازدواج دارم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *