صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله تروریستی راسک

۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۹۵۲۳
نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای از دبیرکل این نهاد درخواست کرد تا فورا حمله تروریستی در «راسک» استان سیستان و بلوچستان را با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کند.

خبرگزاری میزان - امیرسعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت: با تاسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم‌انگیز دیگر که در ساعات اولیه امروز، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در ایران انجام شد، جلب می‌کنم؛ جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار داد به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن ۸ نفر دیگر منجر شد.

ایروانی ادامه داد: در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.              

وی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدام‌های منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین آن تاکید می‌کند؛ جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

سفیر ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به‌طور مداوم از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را به‌عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به رسمیت شناخته و مجددا تایید کرده، همسو است.

ایروانی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است؛ موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت گردش کار شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *