صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مبارزه با فساد از مهمترین ویژگی های حکمرانی در تراز قرآن است/ هندسه قدرت درحال تغییر است

۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۹۴۹۹
خطیب جمعه تهران ضمن اشاره به اینکه مبارزه با فساد از مهمترین ویژگی‌های حکمرانی خوب و در تراز قرآن و در مدرسه اهل بیت است، گفت: هندسه قدرت درحال تغییر است و صهیونیست‌ها امروز بعد از حدود ۶۰ روز بمباران غزه در برابر عزم و اراده استوار غزه به خاک افتاده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: فساد تکان دهنده این روز‌ها و تخصیص نادرست ارز نیمایی، نگاه مسئولان در قوای سه گانه و منتقدان را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به تخصیص نادرست ارز نیمایی به برخی کالاها، افزود: با توجه به گستره ملی و فراملی فساد و آثار منفی آن در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و به ویژه تهدید اعتماد عمومی و کاهش سرمایه اجتماعی مبارزه با این پدیده شوم همواره در سطح جهان مورد توجه بوده است و در منظومه حکمرانی نظام جمهوری اسلامی بار‌ها از جانب عالی‌ترین مقام کشور و مسؤولان قوا تاکید شده است.

خطیب جمعه تهران گفت: پیشگیری و مبارزه با فساد همواره در سطح جهان مورد توجه بوده است. مبارزه با فساد از مهمترین ویژگی‌های حکمرانی خوب و در تراز قرآن و در مدرسه اهل بیت است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دغدغه دولت در قدم برداشتن در مسیر سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب و در مورد ناترازی بودجه است که نمایندگان مردم در مجلس، دولت را در برون رفت از این تنگنا که ریشه مشکلات اقتصادی است، کمک کنند.

وی افزود: خلق هزینه بدون درآمد‌های پایدار و دست یافتنی مشکلات کشور را دو چندان می‌کند.

ابوترابی فرد گفت: کار بزرگی که دولت در مهار کردن رشد نقدینگی داشته است امروز اساسی‌ترین مسئله کشور است. ممکن است برای چند ماه برای من و شما دست بزنند، اما متوجه خواهند شد که تصمیمات، راه را برای کاهش تورم هموار کرد یا ناترازی بودجه و رشد تورم را فراهم خواهد آورد.

وی افزود: مهار کردن رشد نقدینگی و پایه پولی، در این مقیاس از تورم یک ضرورت و تصمیم اجتناب ناپذیر است که در میان مدت و بلند مدت به رشد اقتصادی می‌انجامد.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در باره جنگ غزه گفت: امروز غزه مرگبارترین کالای صادراتی امریکا، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی غربی را در معرض نگاه و جامعه جهانی قرار داده است.

وی گفت: امروز یک مسیر بزرگ انسانی در مقیاس جغرافیایی جهان در برابر تفکرات ماتریالیستی حاکمان غرب شکل گرفته است.

ابوترابی فرد افزود: آنچه بشریت را به سوگ نشانده و دیدگان را اشکبار و اراده‌ها را در برابر غرب استوار کرده است، شهادت هزاران جوان فلسطینی نسیت، بلکه تاراج ارزش‌های اخلاقی در زیر چکمه‌های امریکایی است که صهیونیست‌ها به نمایندگی از دولت‌های غرب پوشیده اند.

وی گفت: بدون تردید تغییرات ساختاری بنیادین درحال و قوع است و دوران توزیع دو قطبی و تک قطبی به پایان رسیده است.

خطیب جمعه تهران افزود: طوفان الاقصی و مقاومت مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری، آرایش نظامی و سیاسی متفاوت و راهبردی نوین محور مقاومت را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه هندسه قدرت درحال تغییر است گفت: صهیونیست‌ها امروز بعد از حدود ۶۰ روز بمباران غزه در برابر عزم و اراده استوار غزه به خاک افتاده اند.

حجت الاسلام ابو ترابی فرد در خطبه نخست نماز جمعه تهران نیز با تسلیت ایام فاطمیه گفت:مفتخریم در مدرسه‌ای حضور داریم که این بانوی بزرگوار و همسر بزرگوار ایشان حضرت علی (ع) آنرا تأسیس کرده‌اند. ما در مدرسه‌ای هستیم که در کتب روایی بزرگان و محدثان اهل سنت آمده است که خداوند با رضای فاطمه راضی و با غضب او غضب می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *