صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

زلنسکی به آمریکا می‌رود؛ کی‌یف به دنبال دریافت کمک‌های بیشتر

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۸۸۲۴
مهم‌ترین هدف سفر ولودیمیر زلنسکی به آمریکا تلاش برای دریافت کمک‌های بیشتر برای ادامه جنگ است.

خبرگزاری میزان - آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین یکی از اصلی‌ترین حامیان و تامین‌کنندگان تسلیحات نظامی برای کی‌یف بوده است. در این دوره، مقامات آمریکایی چندین بار به اوکراین سفر کرده‌اند. همچنین زلنسکی چند بار برای کسب حمایت‌های بیشتر به واشنگتن سفر کرده است. 

البته با آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تمرکز‌ها از جنگ اوکراین به سوی کمک به رژیم صهیونیستی معطوف شده و این موضوع باعث نگرانی دولت زلنسکی شده است. 

حال خبر‌هایی درباره سفر زلنسکی به آمریکا از سوی رسانه‌ها منتشر شده است.

هدف زلنسکی از سفر به آمریکا

به گفته مقامات اوکراینی، سفر به آمریکا بخشی از تلاش زلنسکی برای تضمین اتحاد بین آمریکا و اروپا در حمایت از اوکراین در برابر روسیه است. 

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اضافه کرد: سران کی‌یف و واشنگتن درباره همکاری دفاعی بیشتر بین اوکراین و آمریکا، به ویژه پروژه‌های مشترک در زمینه تولید تسلیحات و سیستم‌های دفاع هوایی و همچنین هماهنگی تلاش‌ها بین دو کشور در سال آینده گفتگو خواهند کرد.

در همین حال، کاخ سفید گفت: انتظار می‌رود بایدن بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا به حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید کند و این در حالی است که مسکو حملات موشکی و پهپادی خود را افزایش داده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی زلنسکی را به واشنگتن دعوت کرده که دولت آمریکا فشار‌ها را بر کنگره برای ارائه میلیارد‌ها دلار کمک بیشتر به کی‌یف افزایش داده است.

کاهش کمک‌های واشنگتن به کی‌یف

بایدن از کنگره درخواست کرده که یک بسته کمکی ۱۰۹ میلیارد دلاری برای اوکراین در نظر گرفته شود.

کنگره پیش‌تر ۱۱۱ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص داده بود. شالاندا یانگ، مدیر بودجه دولت بایدن هفته گذشته در نامه‌ای به سران مجلس نمایندگان و سنا گفته بود که بودجه آمریکا برای ارسال تسلیحات و کمک به اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۳ تمام خواهد شد. 

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا هم در این رابطه گفت که مایک جانسون، رئیس این مجلس نیز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در ساختمان کنگره آمریکا دیدار خواهد کرد.

جمهوری‌خواهان سنای آمریکا هفته گذشته لایحه کمک به اوکراین در جنگ با روسیه را مسدود کردند.

با این حال، جمهوری‌خواهان گفته‌اند که به بسته کمکی که شامل مقررات مربوط به مرز جنوبی آمریکا با مکزیک نشود، رای نخواهند داد.

در حالی که جانسون گفته کمک به اوکراین را مهم می‌داند، اما با چالشی روبرو است؛ زیرا بسیاری از اعضای حزب او غزم خود را برای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین از دست داده‌اند.

به گفته یکی از دستیاران ارشد حزب دموکرات، زلنسکی این فرصت را خواهد داشت که در جلسه‌ای پشت در‌های بسته به‌طور مستقیم با برخی از قانونگذاران آمریکایی روبرو شود. این دیدار از سوی چاک شومر، سناتور نیویورک و میچ مک‌کانل سناتور ایالت کنتاکی ترتیب داده شد.

زلنسکی آخرین بار در ماه سپتامبر به واشنگتن سفر و نشست مشابهی را در ساختمان کنگره با سناتور‌ها برگزار کرد. اما او هرگز برای سخنرانی در مجلس نمایندگان دعوت نشد؛ جایی که اکثر جمهوری‌خواهان از آن زمان به ادامه حمایت از جنگ رای منفی داده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *