صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نیروگاه‌های داخل کلان‌شهر‌ها مازوت مصرف نمی‌کنند

۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۸۵۵۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه ۸۰ درصد ذرات معلق تولیدشده هوا مربوط به بخش حمل‌ونقل است، گفت: هیچ یک از نیروگاه‌های داخل کلان‌شهر‌های کشور از ابتدای سال تاکنون از مازوت استفاده نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، ساناز جعفرزاده با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ذرات معلق معضل جدی آلایندگی هوا در همه کلان‌شهر‌های کشور است، اظهار کرد: بر اساس ترازنامه انرژی ۸۰ درصد ذرات معلق تولیدشده در کشور مربوط به بخش حمل‌ونقل است.

وی سهم بخش نیروگاهی در تولید ذرات معلق را بالغ بر ۷۰ درصد دانست و افزود: بر اساس گزارش سیاهه انتشار سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سهم منابع ثابت و متحرک در آلایندگی هوا نیز مشخص شده که در شهر تهران سهم منابع متحرک در آلودگی هوا ۵۹ درصد، تبریز ۵۷ درصد، اهواز ۷۲ درصد و اراک ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی تصریح کرد: با اینکه از ابتدای امسال تاکنون در هیچ‌یک از نیروگاه‌های داخل کلان‌شهر‌های کشور از سوخت مازوت استفاده نشده است، اما شاهد آلودگی شدید هوای شهر‌هایی همچون تهران، اصفهان و اراک هستیم، بنابراین نباید از دلایل اصلی آلایندگی هوا غافل شویم.

افشین داودی، مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت نیز با تأکید بر اینکه این نیروگاه مازوت‌سوزی ندارد، گفت: این نیروگاه تنها از سوخت گاز (سی‌ان‌جی) استفاده می‌کند و واحد‌های بخار نیروگاه به‌دلیل رعایت موازین زیست محیطی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: مخازن سوخت مازوت بیش از ۳۰ سال است که از این نیروگاه جمع‌آوری شده و بخش مازوت‌سوز این نیروگاه به مجموعه ورزشی تبدیل شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *