صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایران اقدام آمریکا را در وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه محکوم کرد

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۷۴۸۳۶۷
 سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام مجدد آمریکا را در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه، گفت: دولت آمریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی به‌ویژه زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، رژیم آمریکا به کرات همپیمانی و همراهی خود با رژیم آپارتاید اسرائیل در ارتکاب جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را به اثبات رسانده است.

به گفته وی، مقام‌های کنونی آمریکا که در لباسی از تزویر و ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، در هفته گذشته دویستمین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک‌کش اسرائیل رساندند و در بیش از ۲ ماه گذشته، از هیچ‌گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه‌ای از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند.

کنعانی، تاکید کرد: تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار بی‌رحمانه قریب به ۱۸ هزار غیر نظامی که حدود ۸ هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم بوده و قطعا تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسرائیل غاصب است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، گفت: میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقام‌های آمریکا برای آیندگان این کشور جز شرم‎ساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *