صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر فرهنگ: اثر سفارشی نداریم/برگزاری نمایشگاه مطبوعات پس از انتخابات مجلس

۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۷۴۸۳۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری تغییر ذائقه ایجاد کنیم، آثار سفارشی را نمایشی فاقد جریان‌سازی در جامعه توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رویداد رسانه‌ای «حریر» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات، گفت: ما آمادگی برگزاری نمایشگاه را داریم و اقدامات در این بخش انجام شده است. چون زمان برگزاری پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی است، دوستان ما در وزارت کشور باید جمع‌بندی کنند.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما مکان برگزاری نمایشگاه است چرا که نماز جمعه در این فصل در مصلای تهران برگزار می‌شود و دغدغه دیگر هم مسئله انتخابات است که این موضوعات هم در روز‌های آتی بررسی خواهد شد، اما قصد ما این است که نمایشگاه پیش از انتخابات برگزار شود مگر اینکه مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد که باید منتظر جمع‌بندی‌ها بمانیم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت خانواده در رسانه‌ها، بیان کرد: حتما وضعیت امروز مطلوب نیست و اشکالات جدی وجود دارد که خودمان هم منتقد این وضع هستیم، ولی انتقاد به معنای انفعال نیست و باید کنشگری کنیم که در این راستا در حوزه تنظیم‌گری تمام آیین‌نامه‌ها اصلاح شده است و آیین‌نامه‌های فیلم به لحاظ صدور پروانه ساخت و نمایش را تغییر دادیم که اکنون در کارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری فرهنگ در کشور باید تغییر می‌کرد، گفت: در حوزه تولید آثار فرهنگی و هنری نیز باید بدانیم استفاده از واژه «سفارشی» درست نیست؛ ما تنها حمایت می‌کنیم. سفارشی‌سازی کاری نمایشی است که جریان ساز نیست در حالی که ما در وزارت فرهنگ متصدی نیستیم بلکه باید فضایی ایجاد کنیم که منجر به تغییر مزاج شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر گفت: هر وقت تولید خوبی داشتیم مردم استقبال کردند. به عنوان مثال اکنون یک پویانمایی تحت عنوان «بچه‌زرنگ» ساخته شده است که رکورد تاریخ کار‌های کودک و نوجوان را زده است و نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان فروش داشته است و این کار هم مربوط به دوره اخیر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *