صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پوتین به منطقه سفر می‎کند

۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۴۷۸۶۲
رئیس‌جمهور روسیه برای گفت‌وگو درباره موضوعات مختلف، از جمله روابط دوجانبه، جنگ غزه و همکاری‌های نفتی به امارات و عربستان سفر می‌کند.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، می‎گوید: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه به امارات و عربستان سفر می‎کند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که «دستور کار مذاکرات چه خواهد بود؟»، گفت: در این سفر روابط دوجانبه، درگیری غزه و سیاست‌های بین‌المللی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کرملین، اظهار کرد: پوتین همچنین در جریان این سفر درباره بازار‌های نفت بحث خواهد کرد.

پسکوف همچنین درباره تاثیر اوپک پلاس بر وضعیت بازار نفت، گفت: ممکن است گاهی اوقات این تاثیر به تعویق بیفتد، اما هماهنگی‌ها ادامه خواهد داشت.

امارات میزبان مذاکرات اقلیمی سازمان ملل موسوم به COP۲۸ است؛ اما کرملین مشخص نکرد که آیا پوتین در رویداد‌های مرتبط شرکت خواهد کرد یا خیر.

پوتین و محمد بن‌سلمان، پیش از این در شهریور به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند.

در گفت‌وگوی تلفنی پوتین و بن‌سلمان تاکید شده بود که توافق‌های کاهش تولید نفت، تضمین ثبات بازار را ممکن می‌سازد. آن‌ها همچنین از سطح بالای هماهنگی اوپک پلاس تمجید کرده بودند. 

کرملین در بیانیه‌ای گفته بود: تعامل بین ۲ کشور در قالب اوپک پلاس مورد ارزیابی گسترده قرار گرفت. تاکید شد که توافق‌های حاصل شده برای کاهش تولید نفت، همراه با تعهدات داوطلبانه برای محدود کردن عرضه نفت خام، تضمین ثبات انرژی جهانی را ممکن می‌کند. 

یک مقام مسئول در وزارت انرژی عربستان اعلام کرده بود که ریاض تصمیم گرفته است تا کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت را تا پایان دسامبر ادامه دهد. 

همچنین الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز از تداوم پایبندی این کشور به کاهش روزانه تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داد و اضافه کرد: تصمیم درباره میزان کاهش داوطلبانه تولید نفت روسیه به صورت ماهانه و با توجه به وضعیت بازار جهانی انرژی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *