صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آمریکا: درگیری در اوکراین تنها از طریق ابزار نظامی پایان نمی‎یابد

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸:۲۷
کد خبر: ۴۷۴۷۵۱۶
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که درگیری در اوکراین تنها از طریق ابزار نظامی پایان نخواهد یافت و در نهایت راه حل دیپلماتیک هم وجود خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان گفت که درگیری در اوکراین تنها از طریق ابزار نظامی پایان نخواهد یافت.

براون گفت: هیچ درگیری نظامی را نمی‌توان فقط از طریق نظامی حل کرد، در نهایت راه حل دیپلماتیک هم وجود خواهد داشت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد که واشنگتن می‌تواند به یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری بین اوکراین و روسیه کمک کند.

دبیرکل ناتو: باید در انتظار اخبار بدی از اوکراین باشیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمانی Das Erste، اذعان کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی قادر به تامین تعداد سلاح‌های درخواستی اوکراین نیست.

استولتنبرگ گفت: ما باید برای شنیدن اخبار بد (از اوکراین) آماده باشیم. درگیری در مراحل مختلف پیش می‌رود. اما ما باید از اوکراین در هر وضعیتی چه خوب و چه بد حمایت کنیم.

رئیس این ائتلاف همچنین اذعان کرد که اعضای ناتو قادر به پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته کی‌یف برای دریافت مهمات نیستند. 

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که ارتش اوکراین در چنین شرایطی چگونه باید عمل کند، گفت: اوکراینی‌ها و فرماندهی نظامی آن‌ها باید این تصمیمات پیچیده عملیاتی را اتخاذ کنند. 

روسیه پیش‌تر یادداشتی درباره ارسال سلاح به اوکراین برای کشور‌های ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این نامه خاطرنشان کرد هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.

هشدار فرمانده نیرو‌های مسلح اوکراین به غرب

ویکتور نظروف، یکی از فرماندهان ارشد ارتش اوکراین در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار داشت که غرب باید در انتظار روبرو شدن با مشکلات زیادی باشد.

نظروف گفت: اگر نتوانیم پیروز شویم، در آینده مشکلات بسیار بیشتری وجود خواهد داشت؛ این مشکلات نه‌تنها برای کشور ما، بلکه برای اروپا و آمریکا هم خواهد بود. 

این فرمانده اوکراینی همچنین خاطرنشان کرد که اظهارات والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین درباره رسیدن به بن‌بست زنگ خطری برای متحدان غربی کی‌یف است.

دفع حمله اوکراین در نزدیکی زاپروژیا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور حمله اوکراین را در نزدیکی شهرک وربوویه در منطقه زاپروژیا دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: هواپیماها، توپخانه و سیستم‌های خمپاره‌ای روسیه حمله تیپ تهاجمی ۸۲ ارتش اوکراین را در نزدیکی شهرک وربوویه در منطقه زاپروژیا دفع کردند. 

اوکراین و لهستان یک گذرگاه مرزی اضافی باز می‌کنند

مقامات اوکراینی اعلام کردند که این کشور و لهستان روز دوشنبه یک گذرگاه مرزی اضافی را برای کامیون‌های خالی باز خواهند کرد تا مسیر بسیار مورد نیاز کی‌یف را باز کنند.

برخی از گذرگاه‌ها به دلیل هفته‌ها اعتراض رانندگان لهستانی مسدود شده است.

حمله پهپادی و موشکی روسیه به اوکراین

نیروی هوایی اوکراین امروز اعلام کرد روسیه ۱۲ پهپاد و یک موشک کروز را در طول روز گذشته به سمت اوکراین پرتاب کرد و سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین ۱۰ پهپاد را قبل از رسیدن به اهداف خود منهدم کردند.

نیروی هوایی اوکراین همچنین گفت که موشک مروز شلیک شده رهگیری نشد، اما ادعا کرد که این موشک به هدف خود اصابت نکرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *