صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طرح زوج و فرد در پایتخت تا چهارشنبه اجرا می‌شود

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶:۱۰
کد خبر: ۴۷۴۷۳۶۵
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد از روز یکشنبه تا آخر هفته، اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سرهنگ سیدابوالفضل موسوی،پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرایی شدن طرح زوج و فرد در تهران، گفت: از فردا تا روز چهارشنبه تردد خودرو‌ها در محدوده طرح آلودگی‌ها نیز بر اساس پلاک زوج و فرد خواهد بود.

سرهنگ موسوی‌پور، اظهار کرد: در این چهار روز و تا آخر هفته در محدوده طرح زوج و فرد تردد فقط بر اساس رقم آخر پلاک خودرو‌ها خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبات کمیته آلودگی هوای شهر تهران، فردا یکشنبه تنها خودرو‌هایی می‌توانند در محدوده طرح تردد کنند که پلاک آن‌ها فرد است و روز دوشنبه نیز خودرو‌های با پلاک زوج حق تردد خواهند داشت و همین‌طور تا پایان روز چهارشنبه این طرح اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اضافه کرد: با تقویت و استقرار بیشتر تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در محدوده‌های اعلامی، این طرح به صورت جدی اجرا و با خودرو‌های متخلف برخورد خواهد شد.

وی افزود: تا به امروز ۶ هزار خودرو که برگه معاینه فنی داشته، ولی دودزا بوده و تردد آن‌ها در سطح شهر باعث آلودگی هوا شده است را شناسایی کرده و پس از ابطال گواهی قبلی معاینه فنی، آن‌ها را جهت اخذ گواهی جدید به مراکز مربوطه ارجاع داده‌ایم، این رویه پس از این نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

سرهنگ موسوی‌پور، بیان کرد: همچنین امروز در کمیته اضطرار آلودگی هوای طرح ممنوعیت و محدودیت ورود کامیون‌ها به پایتخت نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی برای آن در نظر گرفته شد که متعاقبا اعلام می‌شود. اجرای این طرح از در منازل نیست و فقط در محدوده طرح زوج و فرد سابق و یا همان طرح آلودگی هوای کنونی اجرا خواهد شد و تا پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: با راکبین و دارندگان موتورسیکلت‌های دودزا نیز طبق قانون برخورد و از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

امروز شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲، شاخص کیفیت هوا در تهران روی عدد ۱۱۸ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد؛ به‌طوری که ۱۴ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۱۰ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند و عدد شاخص در ۸ ایستگاه نیز وضعیت ناسالم برای همه یا قرمز را نشان می‌دهد.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا در شهر تهران بر روی عدد ۱۴۷ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

کیفیت هوا به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *